Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Sunday, 18 March 2012

2 ketoi pembawa rezeki

Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara


Betoi kata org kan setiap ank tu membawak rezeki.....masa peknenkan aqil dulu rezeki kami laki bini makin murah blh beli umh sendiri, syukur sgt kami tak amik masa yg lama utk menyewa umh, susah sewa umh org wei nak paku dinding pun kena mintak izin, hohoho.....masa tu hanya mampu beli umh semi-d biasa ja, murah ja pun maklom la umh area sp mmg murah, tak kisah la umh tu umh apa pun, wlau kecik sekalipun tetap gak selesa sbb umh sendiri kan...


kecik2 ja syg adik....mai besaq suka taboh adik dia


budak 2 ketoi yg noti

pandai abg ngasuh adik


adik gemok bersama abg kurusnya

Masa peknenkan aqif lak ada rezeki lbh utk tukar keta baru.....wlupun bkn keta mewah, tetap gak bersyukur blh beli keta yg lbh selesa utk ank2.....tp aku rasa setiap perkahwinan tu mmg dah ditetapkan rezeki masing2....sblm kami kawin, en.khai dah lama ada lesen kelas F tp sgt2 la susah nak dpt projek tp pas kawin alhamdulillah projek makin kencang berbanding sblm2 tu, lps ada ank sorg makin bertambah rezeki....mcm tu gak utk ank kedua.....sbb tu aku tak takut utk beranak lg, sbb yakin anak tu mai bwk rezeki....mudah2an, aminnnn.....


abg n adik kesayangan mama

belajaq merempit dgn moto along

Sapa2 yg jd SRT mcm aku ni mmg kena sabaq byk2 la....jiwa kena kental nak berdepan dgn keletah ank2 tambah lg ank aku hero dua2, kdg2 rasa pengsan tgok keadaan umh....toksah simpan elok lagu mana la, tak dan 5 minit mesti umh mcm "dilanggaq garuda"....ank2 aku mmg tak dok diam seminit! sbb tu la kalau sapa2 nak mai umh, aku pesan suh habaq awai2......senang aku nak "clean n clear"kan umh, bkn apa takut kalau dok mai terjah x habaq ni mau parkinson kot tgok keadaan umh aku mcmana....tak caya?? try tgok....

hobi depa yg memingkan kepala mama

pengsan mak metua kalau tgok umh menantu mcm ni

Tu baru tgok kat hall ja tu...tak tgok lg kat dapoq, dlm bilik mcmana....antara aqil n aqif aku plg takut dgn si adik ni, kalau dia mangkit tidoq ja terus aku takut wei....satgi sepantas kilat ja dia mengemas umh, hbs tunggang tebalik jadinya! kdg2 aku jumpa bawang bwh sofa, tudung periuk dlm bilik......mmg tadak keja org lain dah.....


"org kuat" mama di dapoq

Kalau p mana2 ramai yg sangka depa ni kembaq, nak sama besaq maklom la jarak umoq pun dekat kan.....ramai gak yg kata aqil mcm en.khai n aqif ikut muka aku, adil la tu kan....mintak2 la yg no-3 nanti ikut kulit aku....wakakakaka


depa jugak suka memporak perandakan keadaan masa dlm keta


Kelasakan depa ni bkn takat dlm umh ja, kat tempat mana pun dok aktif sopa tu la....plg aku pening time blk kg tiap2 bln, 6jam aku migrain dlm keta wei....bdk 2 ketoi ni bkn jenis masuk2 keta ja terus pengsan, sgt susah nak tgok depa tidoq dlm keta okeh.....lg 1 tabiat ank2 aku ni kalau kat umh mmg jenis tidoq lambat....selagi tak padam lampu lg tu la mata depa dok bolat.....**susahlamamaabahnakbagiadikmcmni**


semoga jadi anak yg soleh ye nak....

Aqil dr dulu lg mmg tak byk sgt ragam, cuma 1 ja problem dia....tgh elok tidoq mlm2 tu dia suka reyau....dia la pak lawak dlm umh, ada saja ayat2 lawak yg selalu keluaq dr mulut dia....adik lak jenis manja n mengada2 sikit, sgt dengki dgn abg dia...tak blh org lbhkan abg....perbezaan aqil n aqif ialah bila aku marah, abang akan cpt sentap n majuk tp kalau adik dia langsung tak heran, lg kuat aku marah lg kuat dia gelakkan aku terkekeh2......kdg2 aku lak yg konpius, aku tgh marah ka tgh buat lawak?? persamaan depa lak, suka berak serentak pd masa yg sama, sungguh kuat aura berak di antara depa, berak secara berjemaah lagaknya....depa gak sama2 suka telan ubt gigi, kalau beli ubt gigi kat depa plg lama pun tahan seminggu ja...**sungguh berkhasiat mkanan ank aku**

kdg2 mcm sahabat baik....kdg2 mcm musuh ketat

Si abg aqil ni ada angin, kdg2 dia main elok ja dgn adik tp bila mai angin mosun barat daya, dia suka buat adik....kat umh ni dia selalu jadi otomen, adik lak raksasa tp kdg2 kalau adik sentap dgn abg, aqil akan paksa mama jadi raksasa.....


alololo ank2 mama yg comel...**matiklapujianaklagi**


~~ketahuilah anak2 ku.....mama sgt2 sygkan kalian berdua....abg n adik lah nyawa mama, mana bisa mama hidup tanpa kamu berdua sayang....mama akan cuba lakukan yg terbaik dlm menjaga, mendidik n membesarkan kalian....~~


- sekian nukilan hati luahan rasa dr mama yg skema-

2 comments:

Mimy Hamid said...

comey permata hati..anak itu sumber rezeki..lahir je ada habuan untuknya..meh peknen girl kita berbesan no..heheh

Ina Khairina said...

mimi:
insyaallah....lani tgh study mcmana cara2 nak dpt bb girl ni,hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...