Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Monday, 26 March 2012

ahad yang membizi

Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara

Mcm besa, ahad adalah hari yg plg aku dok tunggu2 setiap minggu sbb hari ahad la big boss bg aku cuti masak, cuti wat keja umh n hari utk berjimba2 kat luaq.....aku bkn mcm hgpa yg gheja, aku SRT sepenuh masa ja....dunia aku hanya di umh dgn ank2 ja so bila sesekali dpt keluaq, aku soka!hahaha....

koi 10.15 pg aku dah melilau dlm ikea, hamboii kemain awai kan sampai 
**bersemangat nak ranapkan poket laki**muahahaha



bdk ni kena tempiaih angin monsun timoq....suh jln tamau, sumbat dlm troli pun tamau asyik nak melekat ja.....sib bek ada bapak yg mithali, kalu mak dia jgn harap la nak berdukong2 bagai ni, sila la jalan sendiri



ingatkan sampai awai kat ikea ni org tak ramai la tp tadak pasai aih....tetap ramai sopa tu gak



lps si adik buat perangai, angin merebak kat abg lak....mengedik2 aqil ajak turun nak masuk smiland kat bwh nu padahal awai2 masuk ikea tu dah tanya dia nak main dak kat bwh, dia kata tak mau....elok2 mak dia seronok dok pilih2 brg blh pulak melalak ajak turun....haishhh tensen sungguh aku



sblm turun singgah nak mkn meatball dulu, aku ni punya la simpan perut tak bekpes sbb nak mkn meatball ikea.....org beratoq ya robbi punya la panjang tp perut lapaq punya pasai gagah gak la aku beratoq sama tp berdiri 15minit langsung tak gerak2 naik angin la aku pun, terus ajak en.khai blahh




Time ni tgh dok beratoq nak bayaq, org ramai gak....serabut pala otak aku tgok org ramai2 ni mana dgn dok dengaq aqil mengamuk lg....haishhh sobar....sobar.....sama gak kali ni beli brg2 utk kegunaan dapoq, kalu ikutkan hati nak ja aku sambaq kabinet tv ikea, mmg cun sungguh tp aku cpt2 sedaq diri......nak pindah blk sp nti blk naik keta ja pun, satgi dok beli brg2 besaq gedabak silap2 aku lak yg kena ikat atas bumbung keta.....wakakaka



Masa dok beratoq ni aku nampak dah kat tempat juai karipap tu Q dah panjang, aku tak kira panjang mana pun aku kena beli gak karipap, perut lapaq sgt dah ni....en.khai takpa la, sblm mai ikea ni dia dah hentam nasi lemak n roti teloq kat kedai....

Elok2 pas bayaq, laju ja aku p beratoq nak beli karipap tup2 adik cashier tu mai panggil aku habaq brg2 yg aku bayaq tu aku x amik, muahahaha.....dok ligan karipap sampai lupa brg yg aku beli! tp kan aku ni mmg ada penyakit la, byk kali dah jadi mcm ni.....aku suka ralit, kalu beli apa2 lps bayaq aku selalu lupa amik



sbbkan hg la karipap wei nyaris2 aku tak bwk blk brg!




budak gedik ni sat nak masuk main, sat tamau....mmg hangat sungguh aku dgn budak aqil ni, tak dan aku nak pilih apa pun, dan sambaq 3-4 brg ja, rak hiasan yg aku berkenan tu tak dan pun nak p belek, kwn aku kirim suh beli lampu pun tak dan p tgok....takpa2 pasni ada can aku blh mai lg, muahaha!! en.khai suh aku sambung shopping, biaq dia ja yg tunggu aqil kat nursery bwh tu tp mana mau aih....aku bkn reti nak jln sorg2, takut org mengorat nti.....hakhakhaktuuiiiiii! aku dok aim kazen aku yg dok kat kota damansara tu, pasni besaq la harapan dia yg nak jadi mangsa teman aku kat ikea nti, hahaha.....nak p sekali lg nti nak suh ja en.khai dok umh diam2 dgn aqil n aqif, baru lapang dada aku nak menyoping....huahuahua



Muka seronok dpt masuk main tp penakut, nak suh mama n abah tunggu gak kat luaq tu




hamboiiii kemain lg dia!




si abg bersuka ria main kat dlm




bdk tak ckup umoq sila la main sorg2 kat luaq, sian sungguh....haha


Pas keluaq dr ikea terus p lunch, berebut laki bini nak pilih tempat mkn.....aku nak mkn nasi arab, en.khai nak mkn nasi kandaq....last2 p mkn nasi arab dulu en.khai teman aku, tp dia minum ja pehtu singgah mkn nasi kandaq lak kat pelita tp aku tak turun keta pun sbb bdk 2 ketoi tidoq, en.khai turun mkn sorg2.....susah kalu dpt laki ada bau2 macang dgn mamak ni, tak reti nak mkn benda lain dah....nasi kandaq....nasi kandaq....tu ja yg dia tau, naik cemuih dah aku!


Pakat kenyang mkn, singgah lak plaza alam sentral nak beli chager laptop aku yg dah hjg2 nyawa tu....... nahhh sekali lg aku dok wat lupa!elok dah bayaq apa semua kami pun ronda2 la dlm PAS.....tgok2 cina kedai tu ligan aku bg bateri laptop, aku lupa amik.....muahaha....masa dok try2 chager baru cina kedai tu buang bateri laptop pehtu aku lupa nak amik boh dlm beg blk.....apa punya turrr pun tatau la!


Blk dr PAS singgah giant beli brg dapoq pehtu otw nak blk umh tu bdk2 ni kalut nak tgok org main kapai tebang lak, singgah la sat bg depa tgok pehtu terus zassssss blk.....elok2 sampai umh dengaq org azan maghrib dah, fuhh letih sungguh.....letih layan bdk2 ni, letih mkn, letih berjln, letih duit.....tp i like!muahahaha





2 comments:

Mimy Hamid said...

bestnya gi IKEA..nak pi tp malas la...sure ramai orang kan..lagi sale...ingat hari takde orng la pegi..hahah tapi bila la tak de org ek IKEA tu

Ina Khairina said...

tu la pasal mimi,semedang je IKEA tu penuh dgn umat manusia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...