Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wednesday, 7 March 2012

UUM SINTOK~~cintan cintun

Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara

Sambungan dr kisah kenangan di UUM. Sblm masuk bab cintan cintun mai sini aku nak habaq mai perangai loqlaq aku masa kat kolej TNB dulu, loqlaq tu makin menjadi bila ada geng 2x5 loglaq....geng loqlaq aku tak lain tak bukan budak pdg besaq nama milia, kalu ada aku dgn dia ja mmg riuh rendah la hostel...time dia mandi, aku jadi hantu bwk sorok towel, pehtu dengaq la sora langsiaq dia menjerit2 nak kuaq toilet tadak towel,hahaha.....lg syok kalau bln posa, org lain kalut dok p terawih tp aku dgn milia harammmmmmmm tak p pun, alasan mesjid jauh tak larat nak jln!dah tak p terawih kalau dok diam2 kat bilik tak pa la gak, ni dak...dok buat keja jahat mengalahkan budak jantan....mentang2 si milia ni dok pdg besaq,so dia senang2 la dpt bekalan mercun...belakang hostel kami tu ada bukit, dah tu tunggu apa lg kan, mmg port baik la tu nak pasang mercun kan...elok pasang sedas dua nampak la pulak pakcik UK(unit keselamatan) mai round kawasan bukit tu, apa lg aku dgn milia kalut menyorok la takut kena hambat, hihi jahat kan?kalau milia kehabisan bekalan mercun, tak risau punya sbb abg det(pekerja kafe TNB) ada lg byk bekalan....mmg best kalau bln posa, koi 11 lbh kami ramai2 p lepak kat pondok atas bukit tu sambil mkn soq...huhu nostalgia

bersama pembekal mercun terhebat di padang besaq




dgn wulan,jiran dpn bilik (budak songhkla)


Masa sem ke-3 kat sini, nek aku meninggal...nek tu adalah mak kpd tok aku, dah tua dah....umoq dia masa tua tak silap aku kat 90thn kot, tp aku syg sgt nek aku ni sbb dia satu2nya nek yg aku ada...sob..sob...masa aku tgh siap2 nak p kelas, mak aku kol habaq nek dah tak dak tp mak tak bg aku blk sbb depa nak kebumi nek ptg tu gak, mak suh aku p kelas tp hati aku jadi tak senang dok, aku minta tlg sepupu aku yg study sekali kat sini teman aku blk, kami sewa keta...mlm tu gak pederas blk uum sbb soknya aku ada test calculus.


1st time aku mengenal cinta masa kat UUM ni la, kesian kan.....umoq dah masuk 20thn baru nak kenai cinta monyet, maklum la masa skul dulu tadak sapa berkenan...haha...
Thn ke-2 kat sini (2002) aku start bercinta tp bkn dgn budak UUM, bf aku tu budak polimas jitra...ala sekangkang kera je pun dgn UUM ni, nama dia H org Sik, kenal atas kwn....masa mula2 kwn dgn dia aku ingatkan dia sama umoq dgn aku sbb mmg dia habaq mcm tu pun, aku ni percaya la kan...takan nak minta dia tunjuk ic lak kan...sakan jugak bercinta masa ni, maklum la mmg dekat ja...ke hulu ke hiliaq dgn H ni je la....nak2 pulak masa sem 5 aku dah tak dok sebilik dgn k.sya, k.sya kena tukaq p kolej luaq dr UUM, k.sya dah jauh dgn aku...dgn rumet baru fuhh langsung tak leh nak masuk, dia budak junior yg sgt skema,haha

dgn bespren aku....k.long,k.ngah n k.teh...aku depa panggil adik sbb terlebih manja....auwwwww muntah!


bersama coursemate yg rapat dgn aku....ni masa program ank angkat kat melaka


Ada marka pun aku tetap gak blk kg tiap2 minggu sama mcm sblm2 ni gak, yg tu mmg x boleh buat apa la tp best bila ada marka ni aku tak gaduh susah2 nak blk nek bas dah, nak blk kg si H ni p hantar, nak mai UUM blk dia mai amik, tiap2 minggu okeh tak pernah miss wlau seminggu pun, dia la drebar aku plg setia! Best la kan aku tak yah nak semak2 berebut nek bas....mmg aku amik kesempatan secukup2nya la,huahuahua. Masa sem 6 aku amik seputusan mintak tukaq dok kolej luar kat UUM sbb aku nak bwk moto sbb kalau dok luaq ja baru blh bwk moto....sekali lg ayah berkorban utk aku, susah payah ayah mai antaq moto kat aku naik van. Kolej Bukit Kachi ni dok luaq dr kawasan UUM,atas bukit gak n kolej baru so mmg best la segala brg2 dlm bilik n toilet semua baru tp plg best setiap bilik ada tepon...wahhh apa lg kan bergayut la sampai beku taik telinga!hahaha....

Elok 2thn aku kapel dgn si H ni baru la aku dpt tau dia menipu aku pasai umoq dia, rupa2nya dia muda 2thn dr aku....cissssssssstat punya marka! Bila aku tanya awat dia menipu, dia kata kalau aku tau umoq sebenaq dia takut aku tak mau terima dia....ok mmg aku tak leh terima, bkn sbb dia muda dr aku ja tp aku tak suka dia tipu aku! Benda penting mcm umoq tu pun dia boleh menipu, yg belakang2 aku tatau la apa lg yg dia dok kencing kan...tp aku still dok berkawan dgn dia lg cuma kepercayaan tu dah tak bopa nak byk lgpun aku kenai semua kwn2 rapat dia, mmg semua pun kaki kencing gak sbb ada 2org kwn dia kapel dgn 2org bespren aku....

Awai thn 2004 dgn tak sengaja aku berkenalan dgn mamat dr kelate, tua 2thn dr aku, ex-student USM n seorg engineer di tempat kelahiran dia,,,dr kwn besa melarat lak sampai bercinta tp serius aku suka dia sbb muka dia mcm pelakon korea,hahaha....keputusan berat diambik utk "cut conection" dgn si H, pertemuan terakhir berlaku di R&R Gurun, mmg aku terus terang aku ada org lain, aku bg blk segala brg2 n hadiah yg dia pnh bg aku dulu...sumpah sedih time tu, aku kesian tgok muka dia...huhu tp apakan daya sudah tiada cinta utknya...pas putus dgn H tu masak la aku tiap2 minggu kena blk kg sendiri, aku merempit okeh blk nek moto ja dr sintok-kepala batas...best wooo merempit, 2jam atas moto x terasa pun kebas bontot sbb sambil bwk moto aku selalu berangan hasmawi hassan...x kenai ka hasmawi hassan tu sapa??x kenai sudah!haha...

Dgn M ni merasa la aku PJJ (percintaan jarak jauh),aku di utara dia di pantai timur...tp mmg tiap2 bln dia turun UUM jumpa aku, tumpang tidoq kat mesjid@tumpang bilik kwn lelaki aku kat hostel....dgn dia pun aku byk terhutang budi, sejak kwn dgn M tiap2 bln dia bg duit belanja kat aku, topupkan tepon aku...dia gak byk bg aku support suh belajaq rajin2...dgn M ni aku berani bwk dia jumpa family aku, 1st time okeh byk laki jumpa family tp sib baik family aku ok ja...kali pertama dia mai beraya kat umh aku thn 2004 tu, tumpang tidoq kat umh tok aku, kali ke-2 dia mai masa mak menakan aku buat kenduri kawin ank dia, bukan takat family aku ja yg tau pasal hubungan kami hbs semua sedara mara pun tau....

Aku mula tawaq hati dgn dia bila kami start bincang pasai masa dpn...dia plan nak ajak aku tunang masa aku sem last, mmg dia dah minta izin kat ayah pun masa mai time raya tu tp ayah suh tungguh aku hbs study dulu...pasai apa aku tawaq hati?? ermmm....bila aku kata kat dia kalau la aku kawin dgn dia n ditakdirkan 1 hari nanti mak ayah aku dah tak dak aku tanya dia sanggup tak nak bela n jaga adik aku, husin tu? tp dia jwb husin tu bkn tanggungjawab aku pun, husin masih ada abg n adik lelaki....ok aku mmg sentap! Mmg betoi apa yg dia kata tu tp seboleh2nya aku mmg nak sgt jaga husin, kalau pun abg n adik aku boleh bela husin tp blm tentu lg bini2 depa sanggup kan? Sejak tu la hati aku makin tawaq n terus tawaq....4bln ayah aku masuk sepital, sekali pun dia tak mai jenguk padahal tiap2 bln dia turun UUM jumpa aku, bkn jauh pun kalu dia nak p melawat ayah aku kan?

Dalam keadaan yg tawaq tu hubungan kami masih lg berlanjutan sampai aku buat praktikal kat JPJ seberang Jaya tp time tu aku dah hbs study, so mmg dia dah tak blh turun UUM lg...tp dlm hati aku masa tu mmg aku dah tetapkan aku tak kan kawin dgn dia n dia tak boleh jadi asben aku tp aku tak mampu nak putuskan hubungan sbb muhong la kalau aku kata aku dah tak sayang kan....dlm masa yg sama aku harap sgt dia blh ubah pendirian dia....lps hbs praktikal, aku keja kat carefour seb jaya sbb sayang nak tinggai kwn2 umh sewa aku (masa praktikal aku sewa umh dgn kwn2) so kami keja sama2 kat carefour tu....nahhh time ni la aku jumpa asben aku, en.khai...hihi

Bab en.khai kita sambung di lain episod la nooo...episod ni pun dah panjang berjela dah,haha...ok la sok2 aku sambung lg, sian laki aku dok mengasuh budak 2 ketoi aku tu semata2 nak bg can bini dia tulis blog...ekekeke...ok bye

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...