Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Monday, 9 April 2012

apam dewa

Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara

Hari ni lambat bersiaran sbb tuan tanah tadak mood nak menulih, tuan tanah masih lg dlm kondisi yg kurang sihat....ni pun sambil taip sambil kong...kong...kong batuk! Tamau nampak mcm penyigan sgt nak update kali ni aku tepek resepi je la ehhh, kira halal la nooo....jom kita tgok resepi apam dewa yg jd peberet ank2 aku












**yg dlm kurungan tu buat utk 1/2 adunan**

bhn2:
6biji telor (3biji)
1 1/2cwn gula (3/4cwn)
2cwn tepung gandum (1cwn)
perisa esen vanilla
pewarna

cara2:
- pukul telur+gula sampai kembang n putih, masukkan esen vanilla...masukkan tepung sikit demi sikit gaul sebati n masukkan pewarna
- kukus selama 45min@sehingga masak

***selalu aku buat 1/2 adunan ja~~kukus 20min@hingga masak...rasa dia ala2 bahulu gitu***



3 comments:

Mimy Hamid said...

cantik nya kek...kalau tepek entry resepi mmg feberet ku tauu

Pepel BoNda AmaNi said...

tue dia...dewa mana lak mai nie..kekekek nie hat cheq malas nie...hampa nie suka tayang gambar makanan tau...cheq suruh hampa buat kat cheq nanti baru tau.. :P

-oP_ida- said...

nida suka apam nih...tapi hat pesen ni xbesa rasa lg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...