Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Saturday, 7 April 2012

kisah hari raya

Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara

Bersemangat aku nak ceghita kalau bab raya ni, gila kalut kan posa ganti pun bayaq tak habih lg ada hati nak sembang2 pasai raya, muahaha....

Ingat lg masa thn pertama aku n en.khai jd laki bini, seboleh2nya thn tu aku nak raya umh family aku dulu tp dok cari akai mcmana la nak buat bg en.khai setuju......tiba2 aku dpt idea, masa tu en.khai nak p tgok piala malaysia kat stadium bukit jalil, kedah lwn selangor....
aku bg syarat kalu dia nak p tgok bola tu, raya thn tu wajib raya umh family aku dulu....maka dgn pasrahnya en.khai terpaksa setuju, kalu dak tak leh p tgok bola kan....muahaha, gila keji perangai bini dia!

Tp lani dah ada sistem giliran yg sgt2 aku soka, en.khai yg buat tau.....bkn aku pandai2 atoq sendiri! kalu kata thn tu raya umh family dia dulu, pas solat raya wajib blk umh family aku lak sampai la raya ke-3 pastu baru sambung beraya umh sedara mara en.khai....kalu giliaq raya umh family aku dulu, maka berkampung la kami selama 3 hari kat umh family aku pehtu baru blk beraya umh family en.khai....kot mana pun aku gak yg untung kan, sbb raya pertama sentiasa dgn family aku.....muahahaha.....ala setakat sp-kepala batas tu bkn jauh sgt pun, kentut pun dengaq wei......haha **gila kuat kentut sampai blh dgaq**

Tiap2 thn kami wajib ada tema, baju raya haruslah sedondon ank beranak baru nampak segak di hari raya, hikhikhik....thn lps tema coklat, thn ni aku ingat nak buat kaler merun tp bila tgok en.khai terus kensel niat di hati, bkn apa takut sambaq lak kaler tu dgn kulit en.khai, muahaha amponnn bang!







Tiap2 thn gak kami wajib buat open house, mmg dah jadi tradisi dr mula2 kawin sampai lani......ingat lg masa aku sarat n dok tunggu hari nak bersalinkan aqil, tetap gak buat open house wlpun time tu nak berjln pun dah tak larat, 3hari aku buat open house masa tu....hari 1st jemput family n sedara mara ja, 2nd day utk jiran2 n hari ke-3 utk kwn2, nak buat sekaligus ramai2 aku dah la tak larat time tu maklom la aku masak sendiri ja semua.....tp aku ni kalu tak raya pun mmg suka menjamu org, suka panggil org mai mkn2 kat umh sbb bg aku kalu kita suka dok menjamu org mkn mcm kita buat kenduri jugak kan, moga2 murah rezeki aku sekeluarga....aminnnn....menu wajib tiap kali raya mesti la mee rebus gear box, laksa, lontong, spagheti, ketupat n rendang di samping menu2 ringan yg lain, kek,eskrim, sagu gula melaka seharusnya tak lupa....gigih tak aku masak mcm2?rajin tak aku?**steatment minta maki**muahaha


menu wajib n terlaris di pasaran











Tu semua gambaq masa open house thn lps....wlpun penat memasak, penat melayan tetamu tp seronok n puas dpt jumpa sedara n kwn2 yg susah nak jumpa kalu bkn time raya.....Insyaallah thn ni kalu umoq panjang, diberi kesihatan yg baik raya ni tetap gak akan buat open house mcm besa.

2 comments:

-oP_ida- said...

raya taun ni suree nida skodeng umah kak....jalanjalan menternak lemak..;)

Ina Khairina said...

nida:
mai la....kdtgan nida n family dialu2kan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...