Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Thursday, 5 April 2012

singapura punya bihun

Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara

Sblm apa2 nak mintak jasa baik semua tlg jgn kutuk aku ehh sbb nak berkongsi resepi plg senang n semua org pun tau buat, bihun singapore. Satgi dok kata lak "eleh takat bihun goreng bodo ni pun nak boh resepi"......bkn apa, ada gak kwn yg minta resepi ni kat aku, so aku kongsikan kat sini okeh!
 




bhn2:
- 1 labu bwg besaq + 4 ulas bwg putih + lada hitam - diblend
- 4 ulas bwg merah + 4 ulas bwg putih - dihiris
- ayam@daging n udg
- carot + kobis -  diracik halus
- tauge
- gula n garam

cara2:
- bihun (direndam terlebih dahulu)
- tumis bwg yg dihiris hingga garing pehtu masukkan bhn2 blend
- bila dah wangi masukkan udg, agak2 udg dah masak angkat udg n ketepikan
- masukkan ayam@daging bersama air
- masukkan carrot n kobis pehtu perasakan dgn gula n garam
- last sekali masukkan bihun n tauge




masa nak hidang@mkn tu baru susun udg atas bihun



plg meletop kalu mkn dgn sambai kicap....kalu penyigan mcm aku leh buat cara mudah, hiris cabai melaka (cili padi) halus2 masuk cuka@air perahan limau sikit pehtu boh toyu a.k.a kicap.....siap!

1 comment:

Mimy Hamid said...

sodap nya cheq suka hang share resepi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...