Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Thursday, 3 May 2012

puding karemel tanpa telur


Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara

Seminggu dua ni bumi shah alam dilanda panaih yg luaq besa, tak kira siang mlm rasa berbahang ja....dok mengadap fb dgn blog pun blh berpeluh2 ni....utk sejukkan badan n tekak apa kata kita layan puding karemel yg sedap di mkn sejuk2. Jom kita zassss layan gambaq n resepi



tajuk: puding karemel ceri beri


tajuk: puding karemel bunga tanjung


tajuk : puding karemel hentam saja la labu


tajuk: puding karemel bogel



**kalu tgok gambaq2 kat atas ni warna karemel dia berbeza kan? kalu nak karemel terang masak la lama sikit biaq kaler dia perang pekat tp jgn la sampai hangit lak**





BAHAN UNTUK KARAMEL:
- 2senduk gula Pasir
- 3 sudu besar air
  (jadikan gula hangus..bila gula dah perang masukkan air n letak dlm bekas yg bersesuaian)

BAHAN A:
- 1 bungkus agar2 serbuk (7-10gm)
- 4cwn air
- 2 1/2 senduk gula

BAHAN B:
- 1tin susu cair
- 2sb tepung kastad
- esen vanilla
  (campur semua sebati....masukkan dlm bhg A, kacau dlm 3 minit tutup api dan tuangkan dlm bekas yg dah siap di masukkan gula hangus td)


**senang ja kan? aku mmg suka masak apa2 respi yg senang, mudah n cpt mcm ni.....dasar org penyigan**




2 comments:

Mimy Hamid said...

simple...sah aku nak try buat

:: wami :: said...

salam...nak tanya...puding ni terus sejukkan dlm peti ker, x yh kukus yer?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...