Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Tuesday, 1 May 2012

ZAI SEAFOOD

Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara


Aku tadak modai nak hapdet blog, mai la layan aktiviti aku hari ahad yg lps......plan awainya ahad tu nak naik fraser hill tp terlajak tidoq sampai koi 11pg terus tadak mood nak rabat bukit fraser nu tgh2 hari buta....mangkit2 tidoq tu en.khai terus ajak keluaq melilau cari mkn dulu sbb perut dah lapaq....dah jadi kebiasaan dr dok sp lg, kalu hari en.khai cuti mmg kami tak pnh lekat kat umah.....selalunya dr pg sampai ke mlm mmg mkn kat luaq ja, ok la tu kan kalu hari2 masak pun cemuih gak sampai kdg2 aku sendiri dah tatau nak masak apa dah....ehh panjang lak melalut! kami p try nasi campoq kedai pak usu kat kg melayu subang, blh tahan sedap....


ni aku punya....aku kan pantang kalu nampak lauk kelempong ni, amik sayoq fucuk+soon peberet aqil dgn masak lemak cili padi teloq itik....nasi aku share dgn aqil


perghh 1st time mkn teloq itik masak lemak....selalu dok mkn teloq masin ja


lauk en.khai....laki aku besa la mana reti mkn lauk byk2 sbb tu kat umh aku selalu masak 2 jenis lauk ja
terung goreng cili+ayam goreng.....en.khai share dgn aqif


budak yg kemaruk dok buat peace ala2 1 malaysia



Lps perut dah sengkak melantak, baru la hati riang nak jln2....mula2 singgah giant dulu beli brg2 dapoq pehtu p usj, lepak2 sambil melilau dlm summit pehtu ajak en.khai singgah mydin sbb aku nak cari baju peknen  jubah, seb baik jumpa yg berkenan di hati.....ingatkan nak simpan pakai raya, tu pun kalu tak "terpakai" awai la, hewhewhew.....solat maghrib siap2 kat mydin pehtu gerak nak p dinner, puas pikiaq tatau nak dinner kat mana aku ajak en.khai p kg melayu sg.buluh sbb pnh baca dlm blog k.jee katanya kedai zai seafood ni sedap





ayaq laici utk budak 2 ketoi....bdk2 lain suka minum milo, ank2 aku kemain lg minum laici


opsss buqoknya ropa! mem besaq order ayaq tembikai.....murah ayaq buah kat kedai ni, rm2 ja


nak kenai laki aku senang ja...p la mkn kedai mana pun, yg jadi peberet dia tetap la ayaq teh ais dgn nasi goreng kampung, hat lain mmg dia tak kan order punya.....mmg tu peberet dia sejak zmn bercinta lg


kami mkn nasi putih pehtu order lauk2.....kailan ikan masin


daging masak merah


telur dadar


tomyam campoq


bdk kenit ni dah belagak la ni nak mkn sendiri....tak layan dah kalu aku nak suap


Semua2 yg kami mkn kat atas sekali dgn ayaq semuanya hanyalah rm21, sgt2 murah....harga makan mcm kat kedah! tapi.........makanan dia tak sedap, kailan ikn masin dgn tomyam kami mkn tak hbs pun sbb tak sedap, tp k.jee kata dia p mkn ritu sedap sgt2 mybe sbb dah tukaq tukang masak kot (agaknya la). Patut org tak ramai kat kedai tu, huhu....kalu dgn harga yg murah mcm tu, ikutkan blh la mai mkn lg tp sbb rasa masakan dia adlh "kureng" maka tak mai dah la kot pasni. Sekian saja diari ahad aku yg sentiasa bz.







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...