Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wednesday, 20 June 2012

projek bikin coklat

Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara



Masa kena tinggai 2 minggu dgn en.khai kat kg ritu, mcm2 pojek aku buat. Antaranya pojek buat cekelat. Sian aku kan, org len dah berzaman dok buat cekelat ni tp aku baru nak belajaq buat. Bila dah beku cekelat ni n bila aku rasa....wallawehh bangga wei aku pandai buat cekelat sendiri yg sama sebijik rasanya mcm dok juai kat kedai tu, huahuahua kesian kan? Padahai senang nak mampuih buat dia, lg mau bangga ka?? ayoyoyo....


hah kalu org len suka boh kacang la badam la dlm cekelat tp aku boh menatang ni, apa kenamanya tah yg mcm dlm cekelat crispy tu, kalu in malay depa panggil bertih beras ke hapa tah. Best wei boh benda alah ni dlm cekelat, bila gigit krup krap krup krap bunyi dia tipunya tak bunyi mcm tu pun....rapuh wei!


sila abaikan rupanya yg comot itu....gini la keadaan kalu org pemalas buat keja


taraaa.....siap sudah cekelat bunga ros...senang ja buat cekelat ni, pas letak dlm acuan bekukan dlm esbok lbh kurang 15min pehtu dah blh makan


ni namanya cekelat bunga melur...pepandai ja aku boh nama, hik hik hik


hola2 ni namanya cekelat ketupat

ada sapa2 ke yg nak resepi cekelat ni? takyah nak resepi sgt la, bkn ada sukatan apa pun....resepi dia mudah ja, hgpa p kedai bakery cari cekelat bar brand beryl's (suka hati aku ja eja mcm tu, tah betoi ke dak tatau la) amik yg milk compaund (pun lupa ejaan betoi mcmana) ni kalu nak cekelat kaler coklat mcm yg aku buat tu la...kalu nak cekelat kaler maler yg mcm org dok buat hantaran tu beli la cekelat bar kaler putih pehtu boh la kaler kegemaran masing2. Double boiler kan cekelat tu sampai cayaq pehtu masukkan la dlm acuan n letakkan la apa2 yg hgpa suka dlm cekelat tu, dah tu bekukan dlm esbok sampai keras. siap!





5 comments:

Siti Shuhadah said...

nampak sedap sgt !!

Rashidah Raja Ahmad said...

i hate you, kak

Ina Khairina said...

shu:
mmg sedap!

Ina Khairina said...

nini:
ngeh3....tu la sombong sgt,org ajak dtg umh xnak!

Mimy Hamid said...

hang nya resepi mudah senang mmg dipercayai dan boleh ikut...terbaekk

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...