Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wednesday, 18 July 2012

ala-ala mini reunion

Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara


Kejadian sabtu lps, kwn2 sekolah aku masa form 6 dulu mai umh. Tak ramai pun, 2org ja....nomi n mar. Ikut plan nyut a.k.a marina pun nak mai gak tp besa la puan polisi tu bz semedang. Si budak genius math Adi Putera mai IPD so nyut kena eskot n tak leh tinggai keja.


Farish asben nomi request nak mkn mee rebus.
sbbkan nak buat mee rebus ni agak renyah (rumit) n aku pun tak bopa nak sihat, tadak la aku masak beria sgt hari tu.
aku cuma buat mee rebus, karipap pusing, samosa n sagu gula melaka ja.



nindiaa mee rebus spesel peberet si farish.
aku tak terkejut pun tgok dia mkn sampai 2 round dgn 4kali tambah.
mmg dr zaman aku ank dara lg dia suka mkn mee rebus aku.
sbb tu nomi n farish tak penah miss mai open house aku tiap kali raya sbb mee rebus ni antara menu wajib.



tgok tu....kalu jumpa mee rebus sampai tak panggung kepala.


en.khai pun sama naik dgn tetamu.....menambah sampai 3kali.
mee rebus ni pun peberet en.khai gak.


budak2 kena halau mkn kat luaq bwk pokok pelam.
sbb takut kapet lawa aku kotoq.
haha kojaq punya tuan umh.


lps mkn layan budak2 nek beskal.


mandi kolam.


lepak2 kat luaq sambil tunggu mar sampai.


wahhh kemain bersidai budak2 ni dlm kolam.


sementara aku panaskan kuah mee, kaum2 bapak sembang dulu.


mar n asben menjamu selera.


 karipap pusing+samosa n bandung cincau.


farish n en.khai dah masuk 2nd round.

3 sekawan....
muka masing2 sama lebaq dgn pinggan.


lepak2 bwh pokok pelam sambil layan gosip panas


tetamu terakhir adik aku, bon n awek dia intan


5bungkus mee aku buat ritu hbs licin....bg bon bwk blk kat mak sikit, kirim bg kat nyut sikit n balas pinggan jiran sikit, nak bg kat mil aku pun tak sempat. Ada sapa2 nak resepi mee rebus spesel ni? Resepi turun temurun ni tp tak spesel mana pun, sbbkan nak buat dia agak leceh tu yg aku kata spesel sbb jarang sgt la aku rajin nak buat mee rebus ni. Kena seru roh rajin masuk dlm badan dulu baru leh buat,wakaka.....






1 comment:

safiyyah osman said...

Sedapnya kakkkkkk!!nak juga..nnti raya buat na..insyallah saya smp :)..kak nk resepi...:)up resepi ok :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...