Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Tuesday, 10 July 2012

berkenduri nasi daging

Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara



Masih lg berkisah tentang tetamu yg bertandang ke rumah aku 2 minggu lps....kot?
Bila tetamu kata nak mai tghari aku dah gelabah ni tatau nak masak apa utk lunch, tiba2 tergerak hati nak buat nasi daging sbb mudah n ringkas. Tak yah lg aku pening2 nak masak lauk byk2. Resepi nasi daging ada KAT SINI. Nasi daging aku padankan dgn daging rebus, ayaq asam tomato, acar timun, ayam panggang n gulai teloq. Resepi ayam panggang ada KAT SINI n resepi gulai teloq KAT SINI. Aku mmg sengaja masak byk sbb nak bg kat family mertua n jiran sebelah umh.

Tetamu yg mai tu sebenaqnya dulu kawin dgn sedara aku gak, dok sekampung....tp jodoh depa tak panjang. Lps depa berpisah aku langsung tak penah dgaq kabaq berita dia lg sampai la aku jumpa dia kat fb. Lani dia dah kawin len n tgh preggy ank sulung dgn asben baru dia, atas permintaan dia aku buat gak karipap pusing sbb dia kata terlioq dok tgok gambaq karipap aku kat fb. Selain tu aku buat eskrim n cekelat utk ank2 dia, juga koktel buah. Dia sampai kat umh aku koi 12tgh hari, dok melepak n sembang2 sampai koi 7mlm baru dia blk. Best gila menyembang, byk ja cerita maklom la lama tak jumpa kan.....


 Miza n ank2....
tetamu sampai ja terus aku ajak mkn....
kesian tetamu lapaq sbb sesat cari umh tak jumpa


 hat ni ank tuan umh
tp sama naik mkn dgn tetamu


 utk lunch....nasi daging+daging rebus+ayaq asam tomato+acar timun+gulai teloq+ayam panggang
 berselera miza n ank2 mkn, tambah2 lg ayam panggang tu....hbs licin!


 lps lunch rehat2 sambil layan hantu kak limah





 cuci mulut dgn eskrim n cekelat
mcm besa....ank tuan umh yg kalut lbh


 karipap pusing n koktel buah utk minum ptg






Tima kasih miza sekeluarga sudi dtg umh. Nanti pas bersalin mai lg ye. Rezeki mak metua aku gak, miza berkenan dgn langsir umh aku yg mil aku jahit, blk tu terus dia p beli kain kat jakel n langsir miza dah pun siap n selamat aku p hantaq ahad lps kat umh dia di ptg pauh.







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...