Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Tuesday, 24 July 2012

kisah hari pertama puasa

Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara


Org lain sibuk dok tayang menu berbuka n sahur aku lak gigih dok tayang gambaq umh. Nak tayang gambaq makanan nan hado sbb hari 1st n 2nd posa aku tak masak pun. Hari 1st berbuka di umh MIL, hari kedua blk boka posa kat kg umh my mom. Sbb tak masak n tala blk mkn kat umh bonda2 kesayangan adalah sbb aku n en.khai pulun dok mengecat umh. Gedik sgt kan bln2 posa baru nak cat umh.....catnya beli dah lama tp asyik la tak berkesempatan nak boh, asal en.khai cuti ja kira nak berjln. Celah mana la nak mengecatnya....

Hari 1st posa tu aku relaks ja sbbnya aku tak posa pun, asal dahaga ja aku p langgah ayaq kat dapoq...huahuahua...hari kedua aku dah start posa, merasa la penatnya. Penat sgt la padahal bkn aku buat keja apa pun, komplen ja lbh! Ehh aku mengecat gak, hat bahagian bwh n tepi2 dinding tu guna berus kecik. Akibat pulun sgt 2hari mengecat umh, smlm aku n en.khai terus demam. Demam pun takpa janji umh dah lawa, wakakaka....maunya tak demam, 2hari aku pening dok bau cat. En.khai la pandai2 p pasang ekon time mengecat tu, dia takut nak pasang kipas takut kipas potong kepala dia....haha

gambaq sebelum....
umh ni dah 4thn tak bertukaq cat.





sblm ni warna hijau kunin....
tah apa la yg en.khai mandrem time ni, senang2 ja aku blh setuju nak boh warna bendera kedah ni. 
bila tgok blk huduhnya oiii.



gigih pak cik ni....buka langsir, buang sawang....
bini dia jadi tukang arah ja...
ohh lupa nak habaq, time mengecat ni budak 2 ketoi di eksport ke umh MIL.
kalu la bdk2 tu join sekali maunya dgn lantai2 umh pun bercat nanti.


 tadaaaaaaaaaa....akhirnya umh sudah bertukaq warna dgn warna peberet aku.
4thn wei aku dok pujuk en.khai boh kaler pink+pepel ni, thn ni baru dia terbuka hati nak ikut cakap aku.
maka lani 1 umh berwarna pink, dr hall ke master bedroom, ke bilik aqil+aqif, bilik ke-3 n jugak dapoq.
tp nanti bilik aqil+aqif nak tukaq boh kaler biru, tunggu depa dah berani tidoq dlm bilik sendiri nanti.




siap mengecat di hari kedua...
tunggu cat kering terus pasang siap2 langsir.


Oppss luka nak kabo, aku guna cat JOTUN. Pilih yg jenis kilat n senang cuci kalu ank2 conteng dinding. Kod apa dah lupa, tak kelebek pun tin dia.









2 comments:

Siti Shuhadah said...

wahh..semangat nk raya..hihi..

-cinta soFiaSafiya- said...

nih buat nak p umah kakak gebuss nih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...