Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Friday, 6 July 2012

kisah tetamu terjah

Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara


Wahhh tajuk....ala2 dlm rancangan melodi gitu! Masih lg cehgita berkisar tetamu yg bertandang ke rumah, kisah basi sebenaqnya....minggu minggu lepas punya ceghita ni. Tetamu ni mai terjah ada kisahnya, sebenaqnya depa....depa tu ialah pak menakan en.khai, adik abah (my fil) kami panggil p.cik sham mai umh mak n abah tp masa depa mai tu mak n abah ada kat umh aku, so aku ajak la depa mai umh aku terus jumpa mak n abah kat umh aku ja.

Sebelum tu aku dah pesan kat en.khai yg dah otw blk dr ofis aloq staq suh beli pasembor Yan 3 bungkus nak jamu mak n abah, bila kol dia blk suh tambah pasembor lg 2 bungkus utk p.cik sham n bini dia, en.khai kata dia dah beli n dah otw nak blk umh pun. Dok pikiaq mana nak cukup kan 3 bungkus nak mkn ramai2, aku pun suh la abah p beli mee bandung kat dpn taman umh aku ni.

Sbb tu aku tak suka kalu tetamu mai umh pakai main terjah ja, kalu ada benda leh masak kat dapoq takpa la....ni esbok pun kosong tadak apa yg blh dimasak. Sbg penyelamat kena beli kat kedai la, tak gamak lak kalu tetamu mai umh aku jamu ayaq kosong ja.


pasembor Yan yg tersgt2 la sedapnya....ni en.khai beli pasembor spesel ada perut, sebungkus rm5. Kalu pasembur besa harga rm3.50 ja. Pasembur ni ada juai kat market Yan n market guaq chempedak.


mee bandung beli....pun sedap gak. Besanya kalu tetamu mai umh secara mengejut tak habaq awai2 mmg aku jamu mee bandung ni ja sbb sedap.


P.cik sham n family. Mak metua n pak metua aku paham sgt dah aku n p.cik sham ni mmg tak leh jumpa, kalu jumpa umh mcm nak runtuh! Dengaq sora kami ja....dia kutuk aku, aku kutuk dia, masing2 nak menang....tp melawak je la pun, bknnya serius. Byk2 pak menakan en.khai dgn p.cik sham ni la yg plg aku rapat sekali.


mak n abah




kemain lg aqil dok peluk anak dara org



p/s: Ehh tak reti lak aku nak buat ayat penutup.....cincai je la ye, babai!





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...