Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Monday, 2 July 2012

pasembor padang kota

Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara

Sambungan kisah jln2 cuti weekend ke penang. Pas puas pusing2 dlm toy's museum tu perut pun dah lapaq, moh le kita menjamu selera pasembor yg diidam2kan. Ramai yg kata pasermbor pdg kota dah tak sedap n tak best la ni tp bg aku ok ja sedap mcm dulu gak mybe sbb lama sgt tak mkn kot kan....tp kat pdg kota ni berkenjah a.k.a belambak2 kedai pasembor, ada yg sedap ada yg dak so pandai2 la pilih.



nak tau kedai mana yg plg sedap....senang ja...tgok la kedai mana yg plg ramai pelanggan dok beratoq, ramai org maknanya sedap la tu! Ni bkn kedai yg aku mkn, aku mkn kat kedai hussien pasembor tp tak pulak tangkap gambaq kedai sbb org ramai sgt dok ghumun sampai rupa kedai pun tak nampak dlm gambaq


pilih punya pilih...yg wajib ada mesti la teloq rebus, ubi kentang, cucoq rapuh, kelempung n segala bebola2 yg mcm2 jenih tu. satu pinggang ni rm14, kalu amik segala sotong, ketam lu pikiaq la sendiri bopa harga dia nak kapak kita! tp ok la bg aku berbaloi sbb penuh 1 pinggan besaq ni, dua laki bini mkn mmg mengah nak hbskan. Mcm teori yg aku sebut tadi la, berbaloi beratoq sbb sedap pasembor kat kedai hussien ni....



en.khai selalunya tak layan sgt makanan pelik2 ni, pelik la bg dia sbb ada segala mak nenek bebola tp sbbkan ni pasembor mamak dia layan sepenuh hati. Apa jugak yg ada kena mengena dgn mamak mmg laki aku suka!


coconut shake yg langsung tak setanding dgn klebang punya. Minum sikit pun dah muak sbb ais dia tak sagat mcm coconut shake klebang nu. Segelas rm3



minuman kegemaran anak2, jus laici


penuh buah laici dlm mulut


time mkn, budak 2 ketoi asyik la melilau kesini kesana....gud, senang mama n abah nak melantak dgn aman





Lepas mkn ingat nak lepak2 la tepi pantai kat padang kota tu tp en.khai dah pancit....ajak blk awai nak rest2 kat umh sbb soknya dia nak keja bini dia takpa la blh membongkang sampai tghari buta. Dia keja jauh lani, kena handle 2 projek lak tu....dah la dua2 tempat pun jauh, 1 kat sik l lg kat batu kawan penang. Ehh tersasul jauh lak cehgita, ok bye!




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...