Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Monday, 13 August 2012

ayam percik air tangan bonda

Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara


Jumaat baru ni aku blk kg, kuaq awai pg sama2 dgn en.khai dia tinggai kami kat kg n terus p keja kat batu kawan. Time sahur pg tu aka dah siap2 perap ayam utk bwk blk kg n dah diap pesan kat mak suh buat kuah percik ptg tu. Tghari tu kuaq p bank dgn adik n mak aku, nak p tukaq duit tp org bank kata time tukaq duit hanya pukoi 9-11pg ja, sudahnya tak tukaq2 lg pun duit raya. Tp smlm dah bg duit kat FIL aku minta tlg dia tukaq hari ni, harap2 ada lg la duit. Pastu pusing kepala bataih cari baju n aku tersambaq lg selai baju kurung. Cukup la 2 lai ja baju raya aku, beli byk2 pun bkn aku nak pakai sgt baju kurung, kenduri pun jarang dok p, muahaha......

 sampai umh dah koi 6
kelam kelibut adik aku p cari arang
aku dah bwk blk kuali grill, ingat nak panggang ataq dapoq gas ja tp adik aku belagak, dia kata tak sedap....dia kata guna arang lagi sedap, ok sila la bakaq sendiri
awek ada kat sebelah baru semangat sikit nak buat gheja....


 bertungkus lumus mamat ni bakaq ayam
sambil2 bakaq sambil2 lari p kat depan pasang lampu lip lap


 sudahnya.....ayam hangit!
tp hat hangit ni la jd rebutan....


 sbbkan mak aku tau menantu dia (en.khai la mana ada menantu lain dah) hantu siakap, maka mak bakaq jugak siakap 2 ekoq...
perghhh....tgok gambaq ni dan2 ayaq lioq jatuh tup tap tup tap


 menu di hari kejadian.....koteow kerang (aku goreng), cucoq udang n murtabak (en.khai beli), ayam percik n ikan siakap bakaq


kuah percik terbaik di dunia!
mmg tiada tandingan masakan mak aku....
hat juai kat PARAM pun kalah
jumaat ni blk sana lg, nak tlg mak balut ketupat
nak suh mak buat ikan kembung percik lak.....waaaaaaaa tak sabaq!
bkn tak sabaq nak mkn ikan percik tp tak sabaq nak balut ketupat
aku blh majuk kalu mak tak ajak aku balut, kehkehkeh....







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...