Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Thursday, 9 August 2012

Nasi beriyani Ishar

Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara



Setelah setahun lbh kempunan, akhirnya di bln yg mulia ni dpt gak aku merasa nasi beriyani plg sedap di sp. Sapa2 dok sp tau la betapa sedapnya nasi beriyani Ishar ni. Kedai tu lani buka 4hari ja seminggu, isnin sampai khamis.....jumaat, sabtu n ahad tutup. Patut la masa dok kl dulu tiap2 bln kami blk kedai dia tak penah buka sbb kami selalu blk time weekend. 

Kalu bln tak posa kedai ni buka dr kul 11pg sampai 12.30tgh. Bln posa lak buka jam 3.30ptg sampai 4 lbh ja. Sbb apa kedai buka sat ja? Sbb nasi beriyani dia hbs licin 2 periuk besaq. Aku pun tak paham dgn wak tokey kedai ni, dah tau nasi beryani dia ni ramai peminat cuba la masak byk2 sikit.....kdg2 kesian org yg penat2 beratur, elok2 sampai turn ja nasi n lauk dah yelek!


ni bukti nasi beriyani ni sedap.....org beratur punya la panjang. Kedai buka kul 3.30, aku sampai kul 3 n aku org yg ke 10 dlm barisan.....pengsan! Masa aku tgh beratur, en.khai kira org di belakang aku ada lg 26org....
gambaq ni lak aku tangkap lps selesai beli.....ayoyoyo mmg ramai gila!


 aku beli 4 bungkus nasi beriyani**lepas geram** 2 bungkus utk berbuka n 2 bungkus utk sahur tp tak hbs pun*tu la tamak sgt* 3 lauk ayam n 1 daging, nak amik kambing tp dah hbs licin


 nasi yg seroi n lembut....mkn nasi saja pun dah sedap


 beriyani daging....lembut sgt daging dia


beriyani ayam....pun lembut sgt tahap boleh gigit tulang!


Masa dok tgh beratur sambil dok tunggu kedai buka, aku sembang2 dgn akak yg beratur belakang aku tu. Wahh akak tu mai dr aloq staq semata2 nak beli nasi beriyani ni, sebelum mai siap kol wak tu dulu tanya kedai buka ke tak....dasat...dasat....

Plg best nasi beriyani Ishar ni 1st mesti la sbb sedap gila, 2nd sbb tokey dia tak kedekut.....nasi n lauk dia boh byk sgt, stok sebungkus leh mkn 2org....aku minta lauk daging seketoi tp dpt 3 ketoi! Yang penting harga dia sgt2 la murah, kalu nasi beriyani ayam n daging baru rm5.50, nasi beriyani kambing rm6.00 ke rm6.50 tak ingat dah....ritu aku beli kat param tmn sejati nasi beriyani ayam rm9 tp harammm tak sedap langsung! So pd sapa2 yg dekat n teringin nak try kelazatan nasi beriyani ni blh la p cari kedai dia, lokasi pun senang bangat.....keluaq tol sp selatan masuk tmn sejati, kedai dia berdepan dgn hotel emerald puteri n sebelah CIMB bank.







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...