Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Thursday, 6 September 2012

alkisah merdeka raya

Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara


Cuti merdeka baru ni plannya nak naik gunung jerai tp mak ani kol bgtau tok n tokwan nak mai mkn nasi kat tmn keladi, so dia ajak aku n en.khai join sekali. Ok la demi tok n tokwan kami batalkan hasrat nak beromantika naik gunung jerai, takpa yg tu dekat ja bila2 pun blh p. Pukoi 11 lbh baru gerak ke umh mak ani, sampai2 ja mak dah siap masak semua. Menantu hantu p nak tala mkn ja, huahuahua....tp tok n tokwan tak jadi mai sbb tak sihat, yg ada cuma pak cik, mak cik, mak su n anak2 ja....paksu lak keja hari tu.



tuan umh tak dan pakai baju, hehe
penuh umh mak n abah hari tu


maksu n ank2....nama ja maksu tp muda setahun dr aku n en.khai


menu di hari kejadian....
gulai ikan, sambai teloq, sayoq campoq, ulam+sambal belacan n ikan goreng
perghhh sedap hingga menjilat kuku la masakan mak ani


pas mkn aku ajak semua p lepak2 kat pantai merdeka
sempena hari merdeka kena la p pantai merdeka,haha
tp hazab la p hari cuti mcm ni, nak parking pun seksa


tujuan utama.....nak pekena ABC gunung jerai
tak dpt naik gunung jerai, dpt pekena ABC dia pun jadi la


semua terkejut tgok ABC ni
aku awai2 lg dah habaq ABC dia besaq, so depa semua mkn berkongsi
pak cik kongsi dgn mak cik n ank2


mak su kongsi dgn ank2 dia


mak mkn dgn abah


aku dgn en.khai n ank2
kami dua ni kureng sikit kalu ABC ni, ank2 ja suka
kalu minum ABC wajib kena order ais kosong sbb tak tahan minum manis


aku dgn en.khai mkn mee udang
maksu mkn laksa
yg lain2 tak mau mkn sbb dah kenyang



P pantai merdeka sbb nak mkn ja, tadak pasai la nak meronda sekitar pantai nu....org mcm ulat, tgok pun dah pening! pas mkn teruk gerak ke rumah mak ayah maksu di penaga, pastu aku kirim budak2 kat mak ani....aku n en.khai p shopping brg2 dapoq. Selalu mcm tu la kalu nak shopping brg2 dapoq, mmg tak bwk budak 2 ketoi tu, baru blh shopping dgn aman. Lepas shopping p amik budak2 kat umh mak n p beraya umh ana, member UUM aku dulu. Sekian saja ceghita merdeka raya aku. Tata!





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...