Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wednesday, 5 September 2012

cerita open house 2012&besday aqil


Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara

Pd tarikh 25/8/2011 bersamaan hari sabtu 7 syawal tlh berlangsung dgn jayanya open house umh aku. Acara wajib tiap2 thn. Sempena open house ni aku selit juga buat besday aqil sekaligus, sbbnya aku malas dah nak buat majlis lg pas ni, hehe. Ada yg tanya awat buat awai sgt besday aqil padahal besday dia bln 10....ooo yg aku buat ni ikut kalendar islam ye, aqil lahir 14 syawal.

2-3hari sblm majlis mmg aku tak bopa sihat, kalu ikutkan hati mmg nak batal je majlis tu tp sbb jemputan dah dibuat n brg2 pun dah beli terpaksa gak la teruskan. Makanya terpaksa la subkan keja2 memasak pd bonda2 tersayang. Mak aku kena buat kuah lontong, mak ani kena buat rendang ayam....yg lain2 aku buat semua, mee rebus gear box, laksa, kek coklat n eskrim. Ketupat mmg dah siap balut awal2 lg, tinggal rebus ja. Jemputan start pukoi 2ptg-7mlm, tp sblm jam 2ptg dah ada tetamu n tetamu terakhir sampai jam 8mlm.....pas tetamu blk lbh kurang koi 9 lbh, aku n en.khai letih ternganga, haha.


malas nak masak ayaq gula byk2, aku beli air gas je senang


eskrim mmg siap buat sehari awal


dpt jugak tunaikan keinginan aqil nak kek otomen
tempah 2hari awai di fairy


time ni dah 2ptg, baru siap separuh meja
padahal tetamu pertama dah otw nak sampai
aku tinggai semuanya kat mak n intan, aku masuk bersiap
kang ada jugak tuan umh sambut tetamu dgn muka serabai, hehe


tetamu pertama yg sampai
semua ni kwn2 bon yg aku kenai rapat
adik2 makan dulu la apa yg ada ye
tp depa lepak lama, dpt la merasa semua


serbuuuu....tepat 2ptg tetamu dah berduyun2 mai
seb baik time tu dah siap semua menu


ni ja gambaq menu yg sempat aku snap
al maklom tuan umh kebizian hari tu
mee rebus gear box, laksa, ketupat+rendang, nasi impit+lontong+sambal ikan bilis, kek coklat n eskrim


aku kena terima kasih byk2 kat mak n intan sbb awai2 pg dah sampai umh
tlg apa yg patut
dgn mak sakit gigi hari tu, sian mak...
tp aku bkn suruh saja, aku upah semua yg tlg hari tu....mak, intan n mak ani dpt habuan masing2
intan kesian tgok aku buat keja sorg2 ptg tu dia siap tidoq kat umh lg
rajin menolong budak intan ni, ok lulus cemerlang leh jd adik ipaq dgn segera la kalu mcm ni, hehe


time potong kek
tu pesen muka aqil tiap kali dia seronok n xcited dpt apa2
senyum tak senyum dok kebam mulut tu tandanya dia seronok terlebih la tu


utk berlaku adil panggil aqif potong kek sama2
tp aqif suka kek angry bird
xpa nak, tunggu bln 5 nanti mama buat besday adik lak ye
kita order kek angry bird lak


mekti, mekza n co
tetamu plg jauh ni, dr johor


kwn2 skul, nomi n mar bersama family masing2


bergambaq kenangan dgn nomi n mar
depa lepak lama kat umh sbb nak tunggu sorg lg kwn skul kami, zam


mak chaq bersama anak cucu


kaum2 bapak lepak kat luaq sambil mesorat


kaum kerabat en.khai


k.ngah tini yg hampir 8thn aku tak jumpa
antara bespren aku masa kursus muet kat uum dulu


ni pun tetamu jauh gak ni, zam dr kuantan


sedara merangkap jiran2 aku kat kg


sblm nomi n zam blk, bergambaq dulu sama2
time ni mar dah blk


dgn ank masing2....semua ada 2org ank
aku dgn nomi dua2 ank teruna, zam lak dua2 ank dara....si twins yg comel


ana n family
ana ni coursemate kat uum dulu
sblm ni kami berjiran 1 tmn
tp lani ana dah pindah dok tmn lain


dgn kwn2 blogger....shu, nida n yus


kupu2 en.khai bersama jiran sebelah umh aku


tetamu terakhir....sedara aku, paksu man n maksu nurul


Byk lg gambaq tp idok la aku nak tepek semuanya kat sini. Mmg meriah open house kali ni, sama meriah mcm thn2 lps. Kalu ada terkurang layanan harap dimaafkan. Pas tetamu blk, aku dah terlepek penat. En.khai lak demam hari tu, bibik yg aku suh mai kemas umh lak tak tepati janji.....tunggu punya tunggu tak sampai2 pun. Sudahnya en.khai kesian tgok aku dia tlg basuh semua periuk, periuk besaq2 lak tu.....sian en.khai. Intan pun byk tolong mlm tu, tp selebihnya aku suh dia tinggai ja sbb esoknya bibik tu janji nak mai kemas umh. 

Selesai sudah majlis open house utk thn ni, insyaallah kalu diberi kesihatan yg baik thn dpn akan diteruskan lg.....tp kalu la aku asyik tak sihat ja mcm raya baru2 ni, rasanya ni la open house terakhir kot. Nak rehat setahun dua, boleh?hehe.....pasni kalu buat lg aku nak tapis senarai tetamu yg dijemput, kalu tiap2 thn aku jemput tp bg alasan mcm2 takleh nak mai (tak kan tiap2 thn tak leh nak mai kot), aku nak bg laluan utk tetamu lain lak. Bila aku jemput tak mai, bila tak jemput kalut tanya....jgn marah ye sapa2 yg terasa.....







1 comment:

Siti Shuhadah said...

mekasih kak ina..makan semua sedap2 belaka...:)

nanti buat lg tau..aritu x puas mkn.. sebab malu..hehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...