Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Tuesday, 11 September 2012

jelajah wang kelian dan perlis

Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara


Kemarin tak hapdet sbb line tenet mcm tenuk pastu ada org pm kat pesbuk tanya awat tak hapdet sbb selalunya aku hapdet hari2 kecuali weekend je aku senyap.....wahhh aku dah ada peminat ke ni?hakhaktuiii perasan!

Ni cheq nak chegita kisah ahad lepas....cheq laki bini n ank2 seawai pg koi 6.30 dah bertolak p wang kelian, sesudah subuh katanya....kami laki bini mmg suka p wang kelian, pdg besaq semua....setahun mau 2-3kali jugak la kami sampai, org perlis sendiri pun tak kerap p mcm kami. Ada yg tak penah sampai pun ada...tujuan utama p sana sbb nak beli moto utk aqil, telinga ni dah tak lalu dengaq dia dot pot pet nak moto, nak moto....maka sempena besday dia 14 syawal ritu, abah dia nak hadiahkan moto. Tp budak yg besday bln 5 pun dpt gak, maunya tak dpt....pakai bekelai la dok berebut kalu beli sebiji ja.

Wang kelian yg aku tau buka hari ahad ja, sepanjang bukit tu depa akn juai mcm2. Sbb tu kami bertolak awai, sbb nak sampai awai....kalu lewat2 satgi jenuh la panaih lit-lit , dgn nak rabat bukit lg mau berpeluh jugak la ketiak ni. Tempat juai ni ada dua, satu kat dlm mesia n satu lg kat siam. Kami p yg siam punya sbb brg2 lg murah dr mesia. Lepas shopping kat wang kelian, perjalanan diteruskan ke kola perlis, changlun n jitra utk beraya bersama kwn2 aku masa uum dulu.


dah sampai....sampi sini koi 10, mmg dah start panaih dah
sini imegresen wang kelian belah siam punya
atas sikit dr wang kelian ni adalah sutun satun


dah la panaih lit-lit, naik bukit lg pastu en.khai kena dukong aqif lak
sbb kasut lupa bwk, aku hanya mampu kesian je la
maka cpt2 p cari kedai kasut.....


sepanjang tempat jualan atas bukit tu
mcm2 ada...
moto2 ni semua utk kita sewa kalu nak suh depa hantaq brg2 p kat keta
sbb keta paking kat dlm mesia


yezaaaa kasut dah beli
en.khai nampak lega, haha
tp tetap gak kena kepung ank2 sbb bini dia nak ushar2 brg


makanan mcm2 ada juai sini
aku teringin pulut ayam, seumoq hidup tak penah mkn
beli la satu tp tak sedap....mkn semulut ja pastu mmg tak leh nak telan dah


sampai kat kedai ni budak 2 ketoi terus melekat
tak berganjak langsung
ingat nak p survey2 dulu kat kedai lain tp tak dpt la...


siap naik n try lg, mau tak mau kena beli gak la
tak dan nak survey2 dah aihhh


si bapak yg rambang mata mengalahkan ank
en.khai nak beli jugak helikopter kontrol tu tp aku tak bg
bknnya bdk2 tu reti main lg, tunggu bg besaq sikit
kalu beli lani tak dan bopa hari kompom lingkup


lepas dah sambaq 2 biji moto tu blh tgok muka aqil mcmana
sepanjang jln turun bukit tu dia sengih mcm ni
ni tgh tunggu en.khai p simpan moto dlm keta
jauh oiii tempat parking, so kami sewa moto siam 
minta depa tlg bwk en.khai kat tempat parking keta  utk simpan moto
sewa rm5 sehala


ni masa kat umh fiza
abaikan muka aku yg berlemak n berminyak tu
fiza jamu nasi ayam hari tu


pas p umh fiza gerak ke changlun lak umh kak long
kat sini mkn spagheti n karipap sardin lak


kat umh kak long budak2 ramai
so en.khai kena jd mandor
aku kat dapoq tgok kak long masak sambil sembang2
en.khai penat siap terlena lg kat umh kak long


last sekali otw blk, singgah umh k.su kat jitra
selama k.su kawin aku tak penah jumpa dia lg, ni dia siap dah ada bb lg
k.su jamu mee goreng lak, terdampaq kekenyangan la kami ritu 


 hasil rembatan di wang kelian
hadiah utk besday boy


sbbkan besday adik lambat lg kita beli moto kecik sudah
tu pun dia tak cekap lg naik
tp bila blk umh rasa menyesal lak tak beli moto besaq mcm abg
moto kecik mcm tu bopa hari sgt la dia blh naik
tp abg kata xpa, nti amik ja moto dia bg kat adik 
dgn syarat mama n abah beli keta lak kat dia
hamboiiii banyak cantik muka!




Kat wang kelian mmg tak beli apa pun, beli moto n buah2 ja. En.khai ajak aku naik atas lg tp aku dah pancit. Ikutkan hati nak jugak beli periuk sbb sana periuk murah2 tp aku dah tak larat nak jln dah. Mana dgn pening tgok budak2 ni berlari sana sini, dah la atas tu keta n moto siam lalu tak berenti kang ada jugak yg terseret nanti. Takpa, lain kali kita mai lg ye bang, muahaha.....ehh lupa nak habaq, kat sana harga moto tu cuma rm150 ja saiz besaq mcm aqil punya, moto kecik mcm adik rm120. Murah gila kot, kami dah tgok kat sini harga moto mcm aqil mau rm300 lbh. So aku rasa berbaloi la, sambil berjln mkn angin sambil beraya blh dpt moto murah jugak. Moto ni pakai bateri ye, hbs bateri blh cas. Dah, tu ja nak ceghita.






6 comments:

Raihanah said...

assalamu'alaikum..sya mcm kenal haslina, dulu sekolah rendah tasek gelugor ka?

Ina Khairina said...

w'salam....ye betul la tu.ni raihana yusof ke?rasanya kita penah sekelas dulu,kan?

Ina Khairina said...

w'salam....ye betul la tu.ni raihana yusof ke?rasanya kita penah sekelas dulu,kan?

Raihanah said...

haha..betoi2...dok bc blog ni sejak raina bgtau pasal karipap yg cun tu. Waaa..maintain comey no..
Mmg trbyg la wjh haslina masa skolah dulu..mula2 tak perasan tau..tp harini ntah la terdetik mcm kenai..pastu tgk nama haslina hassan..sah dah...mmg kita penah sekelas... Haslina tak byk ckp time tu..atau sya yg tak byk ckp dgn haslina..hihi

Raihanah said...

haha...ingt lg ina kat saya noo...siap ingt nama bapak lg..tq..

Ina Khairina said...

nama saya ingat,muka ja yg x bopa nak cam...rasanya kita penah sekelas masa darjah 3M kot kelas cikgu nazriah...bestnya jumpa blk kwn2 lama,lani raihana dok mana?ada blog jugak ka?kalau sudi add la fb saya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...