Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Thursday, 13 September 2012

syurganya bila blk kampung

Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara


Jumaat lps mak ani bwk aqil p jln2 kat penang, tinggai la aku berdua ja dgn aqif. Sian adik, sapa pun tamau bwk p jln2, tu la kuat sgt sentap! Sbbkan bosan aqil tadak, aku tadak kwn nak gaduh so aku ikut en.khai p keja. Bkn ikut p sampai site pun, dah dia otw nak p batu kwn aku suh je la dia tinggai aku kat kg.... dah jln satu jln kan. Malas aku nak drive blk sendiri, lani nak p kedai dlm tmn ni pun aku malas nak drive....tatau pasai apa, faktor usia mungkin.....haha

Dah 2-3hari aku teringin nak mkn gado-gado, so bagitau mak. Mcm besa mak mana penah hampakan keinginan ank2. Bkn takat gado-gado mak buat, wajib la sekali pakej dgn nasi daging wlpun aku tak request tp naluri ibu kan....paham dah apa yg anak dia suka mkn. Pastu adik aku, bon terajin lak p kait buah nyoq muda. Mmg walaweh la panaih lit-lit blh pekena ayaq nyoq muda.



 tukang amik nyoq....tukang belah nyoq
kakak dia tukang mkn ja
mesti la....i kan tetamu, muahaha


 nyoq ni amik kat umh tok
pokok dia rendah2 ja, kalu aku kena kait la
tp kalu bon rasanya dia blh petik dgn tangan kot sbb dia kan tinggi mcm galah


 tudiaaa....nala penuh 1 mangkuk besaq
sedap sgt isi dia lembik2 n lembut mcm hingus


 rasanya kalu aku buat n3 pasai blk kg mesti ada gambaq nasi daging....kan?
nak buat mcmana....ni menu peberet seisi keluarga


 perghhh meleleh ayaq lioq!
sedapnya mak masak


minum ptg mkn gado2 lak
sedap gilos sbb ada sotong gedik




Best kot tiap kali blk kg, menghabiskan masa dgn family tersayang. Dulu masa arwah ayah ada lg best, dia layan aku mcm pompuan peknen.....mcm2 dia beli jamu aku mkn patut la aku montel. Sejak ayah tadak aku rasa ada sikit kekurangan tiap kali blk, tp tamau tunjuk rasa sedih dpn mak sbb nanti mak lg sedih. Esok nak blk kg lg, sbb esok besday mak. Aku nak ada di samping dia sempena ulangtahun kelahiran dia, tp tak plan lg mcmana nak sambut besday mak, nak bg hadiah apa....esok la blk bincang adik badik. Ok la nanti2 sambung lg story, aku nak teman si bujang kecik ni layan cehgita penanggal. Kemain lg koi 1pg dok tgok ceghita hantu, mcm la mama dia ni berani sgt....seb baik laki ada kat sebelah, haha.



SELAMAT ULANGTAHUN KELAHIRAN YG KE-56 BUAT BONDA TERSAYANG.....SEMOGA MAK PANJANG UMUR, MURAH REZEKI DAN DIBERKATI ALLAH. SESUNGGUHNYA MAK ADALAH IBU TERBAIK YG SANGGUP MENJAGA KAMI DGN SEPENUH KASIH SAYANG SEIKHLAS HATI MAK WALAUPUN KAMI BUKANNYA LAHIR DARI RAHIM MAK. SAYANG MAK SGT2, MUAHHHHHHH!






No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...