Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Thursday, 4 October 2012

demam yang membawa maut

Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara






Saat aku menaip n3 ni hati aku masih sebak. Pg kemarin kami sekeluarga dikejutkan dgn berita pemergian ank bongsu pak cik sham (adik abah) yg berusia 1tahun 6bln. Kehilangan yg sgt mengejutkan. Huda merupakan sepupu en.khai yg plg kecik telah pergi utk selama-lamanya disebabkan demam.....hanya demam selsema. Masa bangun tidoq mak cik nampak mulut n hidung huda berbuih dipercayai sawan tarik. Mungkin kena masa tidoq. Terus bwk p hospital kulim. Masa tu keadaan huda dah tenat. Doktor dah cuba sedaya upaya utk selamatkan huda tp ternyata Allah lbh sayangkannya.

Tersentuh naluri keibuan aku bila menatap jenazah huda, si bidadari syurga.  Aku yg bukan sapa2 pun pd huda tak dpt menahan ayaq mata, rasa hati bagai disagat2.....apatah lg mak cik n pak cik yg tiap masa dihabiskan bersama huda. Tak dpt aku bayangkan mcmana perasaan depa. Sungguh kuat n tabahnya depa menghadapi dugaan berat ini. Aku doakan semoga depa terus kuat n tabah di kedepan hari.




Al-Fatihah utk NUR HUDA BATRISYIA BT BADRUN HISHAM



p/s: Mak n mak ani selalu pesan kalau terjadi sawan tarik kat ank2 sblm bwk p hosp, cepat2 siram ayaq kat kepala sampai depa lemas. Lemas maknanya depa dah sedaq. Kalau terus p hosp dlm keadaan depa tgh tarik tu (tak sedaq) takut keadaan makin melarat. Tp mintak dijauhkan semua ni dr ank2 kita, demam la ni tak blh buat main2 wlpun hanya demam biasa.







3 comments:

Zura@Iwan said...

Alfatihah...

risau la demam2 ni kan...kdg2 tiba2 je leh jadi...

ya Allah semoga Allah melindungi anak2 kita..amin

Makbed said...

innalillahh....

kesiannya.semoga depa tabah dengan kehilangan.

Mimy Hamid said...

AlFatihah demam jangan buat memain..sebab tu kena pantau suhu..aku risau fayel demam rela aku MC

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...