Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wednesday, 3 October 2012

resepi roti jala

Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara






Sejak2 ada acuan roti jala yg baru ni semangat aku nak menjala kemain lg. Best kot guna acuan 3 mata ni, time menjala tu senang ja n plg penting tak comot. Ni saja aku nak tepek resepi roti jala kat sini, utk tatapan diri sendiri. Aku ni blh tahan tahap pelupa, baru 3-4hari buat pastu dah lupa sukatan. Nak senang aku tepek kat sini je la resepi, bila2 lupa leh cari kat blog sendiri.



Bahan-bahan
  • 2 cawan tepung gandum
  • 2 cawan air
  • 1 biji telur
  • 1 sk garam
  • pewarna kuning@serbuk kunyit
Cara-cara
  • Blend semua bahan sebati. Pastu tapis.
  • Panaskan kuali dan lengserkan sedikit minyak.
  • Cedukkan adunan dan masukkan ke dalam acuan dan tebarkan di atas kuali.
  • Biarkan seminit hingga roti jala masak. Angkat dan lipat@gulung ikut suka.




3 comments:

Zura@Iwan said...

rajin menjala la skrg ni ye..hehe

Mimy Hamid said...

cantik hang kirai roti jala tu..pakai apa

Ina Khairina said...

k.zura:
rajin tgok mood gak,hihi

mimy:
aku guna acuan yg botol ada 3 mata tu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...