Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Tuesday, 6 November 2012

ayam penyet


Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara



Isnin lepas aku blk kg setelkan kes pelaburan yg aku masuk bln 12 thn lps. Huh, tak pasai2 lebur duit aku 7k mcm tu ja. Kalu aku buat bayaq hutang PTPTipu pun dah luak byk hutang aku! Tp org kata sesal dulu pendapatan sesal kemudian tak berguna lg....betoi la, nak sesal pun dah tak guna....benda dah jadi kan? Sumpah sampai mati aku akan ingat benda ni n jadikan teladan.....lps ni mmg tobat dah nak masuk apa2 pelaburan pun!

Blk bwk aqil ja, aqif tinggai kat mak ani sbb aku kan nak berurusan dgn bank, kompom lama punya. Kalu bwk dia mmg tak jadi keja la, lgpun dia tak sihat ritu dok muntah2. Blk umh mak dulu amik bon minta tlg temankan. Aku tak berani kot nak p sorg2 bwk duit byk2 ni. P koi 9 koi 12 lbh baru setel semuanya, perghhh punya la lama gila!

Lps tu blk amik mak n husin terus gerak ke hosp penang melawat jiran yg tgh koma lps bersalin ank sulung. Mmg sgt2 menyayat hati tgok keadaan dia, yg tu nti aku cite kat entry lain. Keluaq dr hosp plannya nak ke amanah raya, ada 1-2 hal lg yg blm setel tp blh pulak bon tersesat jln! Hoiii jln penang je kot, tu pun blh sesat ka? hamboi2 kata kat org, aku ni lg teruk....jln nak p hosp pun tatau padahal dok p selalu, hehe. Dah la sesat, jln pulak jem....melilau kat situ dekat 2jam kot last2 tak jadi p amanah raya sbb aku nak blk awai, susah hati tinggai aqif lama2. Sblm blk wajib la singgah isi tangki perut dulu, dr pg tak mkn apa kot. Alang2 dah lama teringin, singgah la mkn ayam penyet kat jusco perda. Kat sp nan hado la 1 pun kedai ayam penyet.


rm18,856.29 kalu dpt ni mmg kaya tp malangnya bkn aku dpt tp aku lak yg kena keluaqkan duit bayaq kat bank!



rasa seronok sgt sekali sekala dpt belanja family mkn2. Kalu ada arwah ayah mesti lg seronok sbb arwah mmg kaki mkn, segenap pelusuk dia tau mana tempat mkn yg best.


tabiat bon dr kecik membawak ke tua....gigit kuku!


pompuan mengandung yg teringin nak mkn ayam penyet


mula2 amik 4 set (sorg 1 set) tp sbb semuanya lapaq tahap kebuloq aku tambah lg 2 set


ayoyoyo tup tap tup tap tgok gambaq ayam ni, awat la hg sedap sgt ayam penyet hoiii!!




1 comment:

ZalinZalina said...

kak ina ni tak pernah masuk apa2 pelauran coz duit tak banyak pun nak melabur..he he...takpe la awak, ada la hikmahnya tu kan...kena lebih hati2 lepas ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...