Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wednesday, 7 November 2012

Mengamit memori di pantai robina

Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara


Jumaat baru ni plan baik punya nak naik gunung jerai. Sebut pasai gunung jerai ni aku agak menyampah jugak, rasanya dah 3-4kali kot kami nak naik tp asyik la tadak jodoh rezeki. Asal nak naik je jalan ditutup, penah sekali dah naik separuh jln tiba2 kena turun blk sbb jln tutup kat atas nu. Raya haji baru ni kwn aku dr kl blk kg n p naik gunung jerai, hoiii rasa tercabar ni....dia yg jauh senang2 ja dpt naik, aku yg dkt ni rasa mcm dianak tirikan pulak, wakaka. Cpt2 ajak en.khai naik jumaat tu, ye la kalu asyik bertangguh ja takut jln ditutup lg nti!

Elok en.khai p solat jumaat n aku tgh bersiap2, dpt kol dr abg aku. Dia bgtau ada sedara kat kg meninggal. So plan ke gunung jerai ditunda lg, bergegas lak blk kg ziarah jenazah. Lps tu en.khai ajak lepak2 kat pantai robina a.k.a teluk molek. Menggedik la bini dia, lama kot tak p pantai robina. Dulu2 tempat tu la kami dating tiap2 minggu, lpas blk tgok wayang kat perangin mall wajib singgah pantai robina pekena char ko teow peberet aku. Tempat tu jugak la menjadi detik2 permulaan kami kenal satu ketika dulu (klik sini). 

Tp sayangkan pantai robina lani dah tak mcm dulu. Dah tak ramai org, dah tak byk org berniaga. Kedai char ko teow tu pun dah lama tadak. Kalu kedai tu masih ada wajib aku ajak en.khai p tiap2 minggu. Setakat ni tadak lg char ko teow yg blh lawan kesedapan char ko teow kedai abg tu. Ingat lg dulu, aku selalu lepak dgn kwn2 sambil mkn kat kedai tu. Pastu beli lak bungkus mkn dlm keta sbb malu nak mkn sampai 2 pinggan kat kedai takut org tgok aku mkn kuat!haha....



asal aku pegang kamera ja, budak 2 ketoi mesti berlakon peluk2 mcm ni pastu aqil pesan "mama, nti masuk dlm pesbuk tau"....hamboiii hg perli ke apa ni abg oii?


 kwn baik yg jugak musuh rapat


otomen vs raksasa


 cantik pemandangan penang di seberang sana....nampak sayup2 ja bangunan komtar


 kata nak mengamit memori....harus la ada 2 insan bercinta, hakhaktuiiii!
**abaikan muka en.khai yg tadak perasaan tu**


blk tu singgah CS, en.khai ajak cari hadiah....hadiah apa?ehem...ehem nti ai cite okeh.





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...