Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Friday, 21 December 2012

kisah lama

Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara


Aku tergerak hati nak buka cite ni lps baca entry peej burhan kemarin. Kisah kami sama, mungkin jln citenya saja yg berbeza. Kisah pahit ni dah 3thn berlalu, malas kalu diingatkan blk...rasa pedih hati tu muncul kembali. Dah 3thn jugak aku tak jumpa amrina....cucu sulung n cucu perempuan tunggal dlm family kami. Masih terbayang2 lg mcmana hepinya mak n arwah ayah masa 1st time dpt cucu. Kelam kabut arwah ayah ajak aku p cari hadiah stroller utk cucu sulung dia, minta tlg aku temankan dia p kedai emas....belikan set brg emas, rantai leher, gelang tangan n rantai kaki utk cucu kesayangan dia. Tiap kali raya belikan cucu baju raya. Mmg terserlah sgt2 kasih syg arwah dkt amrina. 

Tp sudahnya....arwah kempunan nak jumpa cucu dia di saat2 akhir hayat dia. 3 minggu arwah koma, sedaq2 ja AMRINA la perkataan pertama yg dia sebut. Dr mula sedaq sampai la arwah hbs nyawa, hanya nama amrina bermain di bibirnya. Puas kami cuba berdalih tak mau bg arwah sedih. Setiap dr kami rasa amat2 bersalah sbb tak mampu nak tunaikan permintaan terakhir arwah yg nak sgt jumpa dgn cucu sulung dia. 3 thn arwah menanggung rindu dan rindu itu arwah bawak pergi bersamanya....

Ya Allah...hati aku dah mula pedih, ayaq mata kian laju turun....sbb tu kalu boleh aku tak mau ingat lg benda ni. Tp benda ni jugak la yg selalu buatkan aku susah nak lelapkan mata tiap kali nak tidoq....asyik terbayang2...demi Tuhan, aku tak kan maafkan apa yg "dia" dah buat pd family aku, pd arwah ayah...andai kata "dia" mai melutut minta ampun sekali pun, aku tak kan sesekali dpt maafkan "dia"...mungkin sepak terajang yg aku bg barangkali! Apa pun yg "dia" buat tak kan dpt hidupkan ayah kembali.

Aku selalu berdoa moga Tuhan cpt2 amik nyawa "dia", dgn cara tu saja kami dpt amik blk amrina. Dan doa aku jugak, sblm "dia" mati....aku harap "dia" dpt balasan yg setimpal dgn perbuatan "dia". Bunyi mcm aku kejam sgt kan, doakan kematian org. Tp percaya la, "dia" jauh lbh kejam! Mmg tak sangka kan, dlm dunia ni masih lg ada manusia yg hatinya hitam, yg tadak perasaan, yg hilang peri kemanusiaan....mungkin di dunia ni "dia" menang, tp akhirat sana....menjawab la hg!



apa la dosa budak comel ini yg dipisahkan kasih sygnya dgn org2 yg menyayanginya??







1 comment:

Noriza Md Isa said...

Tetiba rasa sedih... kmna amrina ni sbnrnye...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...