Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Monday, 31 December 2012

makanan~macam2 ada

Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara


Sepanjang minggu lps, rumah aku meriah sungguh dgn kedatangan tetamu. I like! Lps buat mkn2 dgn geng bloger sabtu lps, hari rabu lak my bespren nyut a.k.a inspektor marina dtg bertandang. Dia mai dgn family dia. Nyut ni kan, dah berpuluh kali janji nak mai umh aku tp asyik la kensel last minit sbb kekangan dgn kerja dia, polis kan....onkol sepanjang masa. Ni pun blh mai sempena dia hbskan cuti thn dia, kalu dak mmg harapannnn la nak mai, bz semedang!

Jumaat lak kupu2 aku dr johor, k.liza dtg umh. Dia blk kg kat gurun sempena cuti sekolah. Ehh malas la nak ceghita panjang2, jom layan gambaq sudah....



ni masa nyut mai. Sbbkan last minit baru dia kompomkan nak mai makanya menu tadak la meriah mcm selalu. Aku cuma sempat buat mee hailam n bebola roti ja, donat lak beli kat kedai dpn taman ni. Nyut mai dgn mak, adik, kak n ank2 menakan dia. Lama gak depa lepak umh aku, pas maghrib baru depa blk. Gambaq tetamu tadak sbb sampai2 umh ja depa semua londeh tudung, tak sopan pulak aku nak boh gambaq depa tak bertudung dlm ni.


 ni pulak menu jumaat lepas sempena meraikan tetamu jauh dr johor, k.liza n family. Mak chaq pun ikut mai sekali. Pun tadak gambaq tetamu jugak sbb anis (ank k.liza) awai2 lg dah warning aku tak bg boh gambaq dlm pesbuk, malu katanya....


 Gulai ikan tenggiri. Gigih pagi2 buta aku masak, kol 10 dah siap semua hidangan.


 udang goreng kunyit


 ayam masak merah


 hat ni plg best.....isi talang masin goreng dgn cabai kering n bawang, perghhh mmg best!


 ulam timun n salad


 penawar resdung, sambal belacan. Esoknya terus aku bersin tak henti2


teloq dadar









No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...