Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Friday, 7 December 2012

sepetang di gunug jerai

Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara


Kejadian ntah bila dah lupa, ikut pd tarikh dlm gambaq 16/11/2012 dah nak dekat sebulan pun....sbbkan sblm ni semua ceghita tertangguh, maka lani baru ada kesempatan nak gebang2 xtvt hujung minggu kami sekeluarga. Hati ni mmg dah lama sgt teringin nak naik gunung jerai tp sblm2 ni asyik la tadak rezeki.....asal plan nak p ja mesti ada halangan tp dipermudahkan segalanya pd hari tersebut maka sampai la kami 4 beranak di sana. Ala, sekangkang kera ja dr umh kami **tipu**. Sapa2 yg tatau, gunung jerai ni terletak di gurun, tak jauh la dr sp ni. Kalu tak silap aku gunung jerai ni antara gunung yg tertinggi di malaysia.....eh betoi ka dak ni? sori la kalu silap, aku bab2 sejarah ni mmg lembab sikit....

Mula2 tu ingatkan perjalanan nak naik kat atas sana lbh kurang nak ke Cameron atau Genting Highland ja tp sangkaan ku meleset sama sekali. Jln dia punya la curam tatau nak habaq lagu mana, nak kata aku ni jenis gayat dak jugak tp mmg aku gerun sungguh sepanjang perjalanan nak naik tu, kalau boleh nak suh ja en.khai patah balik....tp mmg tak boleh la kan. Sepanjang jln aku pejam mata sambil mulut tak henti2 mengucap....sekali tgok gaung kat bawah nu, lg la mengucap panjang! Rasanya ni kali pertama n terakhir kot aku naik, pasni tak mungkin aku sanggup mai lg....nehi...nehi.

Pemandangan kat atas mmg lawa la...sayup2 ja nampak sebahagian negeri kedah kat bawah nu. Sejuk pun boleh tahan, tambah lg kalu mai angin sepoi2 paham  bahasa....perghhh best!


 hotel ni baru je lg...harga tatau la bopa sbb aku tak berminat pun nak bermalam kat sini. Tp masa sembang dgn sorg pak cik kat situ, dia kata harga antara rm100-rm300 kalu tak silap.


 ada kolam renang....budak2 ni meloncat la nak mandi tp mahap la ank2, kolam ni utk penghuni hotel ja....ank2 tak dok hotel ni sila la mandi dlm kolam plastik hgpa kat umh nu....huahuahua


 ada taman mainan jugak


 ni antara salah 1 resort yg ada, nampak luas boleh tahan. Tah la aku tak rasa teringin pun nak bermlm kat sini wlpun nampak resort dia cantik n tenang....cheq takuttttt sbb dok dgaq mcm2 ceghita hantu kat atas gunung jerai ni.


 tp pemandangan mmg best la....sejuk ja tgok


 nampak petak sawah2 padi kat negeri kedah....en.khai kata yg nampak ni semua area Yan.


 see....cantik kan?


 ni pun cantik.....








Dah lepas hajat nak sampai sini. Dah sampai, dah tgok, dah rasa suasana dia lagu mana....terus rasa lega sbb kalau org tanya@cehgita pasal gunung jerai boleh la berbangga sbb dah sampai sini, gunung jerai je pun bknnya obersea hoiiiii! hewhewhew








2 comments:

-cinta soFiaSafiya- said...

teringin jugak nak p...
tp tuhlaa....bila kenangan cerita yg mistik..terus terbantot

kalau xsilap jerai ni kaya ngan citer bunian...huhuhuhu

tp kakina view dia bestkan......

ina khairina said...

nida:
x tipu,mmg cantik sgt pemandangan kat atas sana....sejuk ja mata memandang....tp mcm yg nida kata la,k.ina pun selalu dgaq cite yg gunung jerai ni ala2 perkampungan bunian....hohoho takut!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...