Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Tuesday, 22 January 2013

MENANGISI PEMERGIAN

Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara


20/1/13 baru ni.....genaplah 2thn pemergian ayahnda tercinta menemui penciptaNYA. Terasa cptnya masa berlalu, dok rasa mcm ayah masih lg ada...rupanya tup2 dah 2thn ayah tadak. Ya....selama ni aku tak anggap ayah dah tadak, aku cuma bayangkan ayah pergi ke satu tempat n akan pulang 1 hari nti. Tp dah 2thn ayah tak blk2 lg....

Dulu masa ayah disahkan menghadapi masalah buah pinggang, masa tu aku final year kat uum....aku takut sgt, aku takut ayah tak sempat nak tgok aku amik ijazah. Hari2 berdoa Tuhan panjangkan usia ayah, wlaupun mmg ayah tak dpt tgok aku amik ijazah (ayah kat icu masa tu) tp aku bangga dpt bwk balik segulung ijazah utk dia. Aku penah kecewakan ayah bila aku berenti KPLI, mmg aku tau ayah kecewa sgt2 bila harapan dia nak tgok satu2nya ank perempuan dia jd cikgu tak kesampaian. Itulah satu2nya perkara yg aku penah buat ayah menangis...menyesai?dah tak guna.....

Aku bangga ada bapa sebaik ayah. Ayah yg kaya dgn kasih sayang, penuh dgn tanggungjawab. Masa kami kecik2 dulu, lps arwah mak meninggal....ayah la yg amik alih tugas mak, ayah jaga kami sebaik2nya, pegi sek dia hantaq, blk sek dia jemput....kain baju kami ayah bwk p basuh kat tempat keja sbb kat umh tak sempat nak buat semua tu, ayah keja siang mlm tanpa kenai erti penat semata2 nak besaqkan kami. Ayah sanggup korbankan perasaannya sbg suami bila terpaksa ceraikan isteri ke-2nya (selepas kematian mak) sbb pompuan tu tak jaga kami dgn elok.

Lps ayah meninggal, hidup aku jd tunggang langgang selama 3 bln. Selama 3 bulan tu la aku menangis tiap2 mlm bila teringatkan ayah. Mmg susah aku nak terima kenyataan ini,  rasa mcm mimpi n kalu boleh tamau pun semua ni terjadi. Tp sapa la kita nak menolak takdir....nak tanak aku kena redha melepaskan ayah pergi. Aku tak boleh nampak lemah n sedih di dpn mak n husin, aku kena kuat demi depa! Hilang sudah ayah yg selalu menghiburkan kami dgn telatah lawak dia, sumpah aku sgt rindukan gelak tawa ayah......



AL-FATIHAH UTK ARWAH AYAH HASSAN B. IBRAHIM, TENANGLAH WAHAI AYAH DI ALAM SANA....SEMOGA AYAH DITEMPATKAN DI KALANGAN INSAN2 YG SOLEH.....AMIN








1 comment:

-cinta soFiaSafiya- said...

ALFATIHAH...... bab rindu xterucap dengan kata=kata t__t

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...