Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Monday, 18 February 2013

6 tahun bersama

Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara







Syukur alhamdulillah kemarin 17/2/2013 genap 6thn KHAIRINA hidup bersama. Pejam celik pejam celik dah 6thn kami mengharungi suka duka, pahit manis berdua. Terasa mcm baru ja lg kami diijabkabulkan.....betapa cepatnya masa berlalu. Sesungguhnya dia adalah anugerah terbaik dr Allah utkku. Betapa bertuahnya aku ada suami mcm dia. Kadang2 rasa aku tak layak pun utk dia....terlalu byk kekurangan aku kalu nak bandingkan dgn kelebihan yg dia ada.

Setelah 6 thn melayari alam rumah tangga, mmg aku akui kami jarang sgt bergaduh. Tipu la kalu kata tak penah bergaduh langsung. Tp mmg jarang sgt. Tadak sbb pun kami nak gaduh, mmg susah aku nak cari salah dia. 6 thn masih muda remaja lg usia perkahwinan kami, masih jauh lg perjalanan yg kami kena harungi. Masa dpn kita tatau mcmana, tp aku harap sgt tadak yg buruk berlaku dlm rumahtangga kami.



Dia suami yg sgt baik, penyayang dan penuh dgn tanggungjawab. Alhamdulillah doaku sblm ni utk dpt suami yg beriman dah dimakbulkan Tuhan. Betapa byk aku berubah setelah mengenali dia.

Dia suami yg sgt pentingkan keluarga kecilnya. Apa2 pun dia mesti dulukan aku n ank2. Selama 6thn kami hidup bersama, tak penah sekali pun dia keluaq tak kira siang atau mlm utk lepak2 dgn kwn2 dia. Bukannya aku tak bg, jauh lg nak mengongkong...kdg2 aku sendiri yg suh dia luangkan masa dgn kwn2 dia tp dia sendiri yg tamau. Dia kata zaman bujang dulu dia dah puas enjoy dan zaman bujang itu dah lama berlalu.

Dia suami yg ringan tulang dan sgt rajin membantu aku di umh. Kalu dia ada kat umh, mmg urusan ank2 dia yg buat semua. Dr mandikan ank, basuh berak, bancuh susu sampai la tidoqkan ank2 semua dia yg buat. Dulu masa anak2 masih kecik, dia la yg rajin bangun mlm2 bancuhkan susu anak. Bukan tu saja, dia jugak rajin tolong aku buat keja umh....tlg sidai kain, mop lantai n basuh toilet. Mmg selalu dia la yg buat.

Dia suami yg kaya dgn sikap penyabar. Sapa2 yg kenai dia tau la dia lagu mana, mmg jenis tak reti nak marah. Mmg yg ni aku kalah dgn dia....perangai aku jauh beza dgn dia, aku jenis yg cepat panas tambah lg kalu ank2 buat perangai. Tp dia, ank buat la perangai apa pun....tak penah dia nak tinggikan suara, apa lg nak menjentik sbb tu la ank2 rapat lg dgn dia dr aku. Mmg dia suka manjakan anak2.

Dia suami yg sgt memahami. Dia tau hidup aku byk dihabiskan hanya di umh yg agak membosankan. Sbb tu la kalu dia ada masa terluang dia akn bwk ank bini dia p jln2, p bercuti wlpun hanya tempat dekat2 asalkan ank bini dia terhibur.

Ya Allah....apa lg yg aku harapkan dr seorg suami? Segala2nya cukup utk aku....dia layan aku bagaikan puteri. Biar pun dia bukan seorg suami yg romantik tp aku tau betapa dia sygkan aku wlpun dia jarang ungkap dgn kata2 tp dia tunjuk melalui perasaan dia.

Aku mensyukuri anugerah ini....betapa aku insan yg bahagia dikurniakan suami sebaik dia, anak2 yg comel dan cerdik. Terima kasih Ya Allah, perkenankan juga doa ku yg satu ini....Kau panjangkan lah jodoh kami berdua hingga sampai ke syurga. Kau rahmatilah keluarga kecil kami, semoga kami semua sentiasa di bawah lindunganMU




hasil slps 6thn.....pohon cinta kami. Ada 1 tempat kosong lg tu, harap2 pasni dpt isi gambaq anak pompuan  pulak....




p/s: harap2 sapa yg baca ni tak muntah pink ye....selama ni aku tak penah puji dia, besa la ego kan. Harap2 kalu dia baca ni dia tau la betapa aku besyukur ada suami mcm dia. I love u sayang, terima kasih atas segala2nya.








8 comments:

aini hazrina said...

auuuwwww!!!so sweet akak...
doakan semoga akak kekal bahagia hingga ke syurga....aminnnn

aini hazrina said...

auuuwwww!!!so sweet akak...
doakan semoga akak kekal bahagia hingga ke syurga....aminnnn

aini hazrina said...

auuuwwww!!!so sweet akak...
doakan semoga akak kekal bahagia hingga ke syurga....aminnnn

aini hazrina said...

auuuwwww!!!so sweet akak...
doakan semoga akak kekal bahagia hingga ke syurga....aminnnn

dya said...

aminn..ya rabbal al-amin..semoga kekal hingga ke ahir masa akk..
anak2 akk comel lah..bile nk tmbh a girl nih??^^

MiYOKO SuKi said...

k.ina...bestnya dpt somi cm abg khairul...tp, tgk muka dia mmg jenis yg penyabarlaaa....

lg satu, suka tolong menolong..mn nk dpt lki cmgitu niii...sush oo nk cari..

apa2pun, tin doakan k.ina n abg khairul bhgia sampai ke syurga... :)

*best dgr cite somi isteri idup bhgia nii*

lieyalatif said...

alhamdulillah...so sweet kak..senyum2 lieya bace coretan akak nie....ye la kan kak,sape lagi nak puji laki sendiri kalo bukan kite kan....

hepi anivesari kak..semoga bahagia abadi kekal milik akak selamanye....

-cinta soFiaSafiya- said...

shukur,shukur.......dapat suami mcm abgkhai...payah nak ada kakoiii...

mintaklaa apa sume dapat..tuh besttt :)

btw, SELAMAT HARI ULANGTAHUN kakak.... wah akak advance nida setahun :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...