Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Thursday, 28 February 2013

Bubur Berlauk

Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara


Baru ni anak cacing dlm perut teringin sgt nak mkn bubur berlauk. Bubur berlauk plg sedap penah aku mkn opkos la kat kg baru, kl. Kat kedai amir pintu gerbang (kedai sepupu en.khai), selain nasi berlauk dia sedap nasi lemak dia pun mabeles. Dulu masa dok kl mmg kerap la p mkn kat sana.

Seb baik kat sp ni adik abg amir tu ada buka kedai kat tmn ria indah. Ehh bukan kedai la, tp dia buka lori tepi jln betoi2 dpn kedai BTM (Baju Tradisional Melayu). So kalu sesekali teringin nak mkn bubur berlauk mmg aku p tala situ ja. Tempat lain takat ni mmg tak penah lg jumpa yg ada juai bubur berlauk ni.



satu set ni rm6.50, mmg byk gila. Kalu tamau amik set blh pilih lauk apa kita nak, nti tukang masak buatkan.



bubur nasi didatangkan sekali dgn teloq masin.....apa barang mkn bubur berlauk kalu tadak teloq masin kan, tak stim nak mkn....kahhhhhh!



ikan kering masak pedas....kot? Sbb rasa pedas2. Ikan dia campoq mcm2 jenis, ada ikan besaq, ikan bilis kecik n ikan panjang tu....tp hat ikan panjang tu aku geli nak mkn, nampak ekoq dia mcm cicak! wakaka.



sayoq sawi kontot (tatau nama dia) + cendawan masak sos tiram



kasi campoq semua.....nalaaaaa punya sedap!











2 comments:

Siti Shuhadah said...

sedapnya...mmg pon..buboq nasi kalau takdak teloq masin xdak umppphh..

aini hazrina said...

sedapnyaaaa...terliuqqqq dah ni ha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...