Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Friday, 1 February 2013

Lauk Kampung


Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara


Sgt2 sorga kalu dpt blk kg kan? Aku ni dah tahap WAJIB blk kg tetiap minggu. Tak boleh lbh dr seminggu kalu tak blk, rindu dendam oooo kat mak n husin. Tambah lg sejak mak tak bopa sihat ni, darah tinggi naik melambong....lg la aku tak keruan kalu tak blk. Dpt blk semalam dua pun dah rasa lega sgt2 dah. Kdg2 blk dgn en.khai, kdg2 blk sendiri ja dgn ank2. Tambah lani sejak2 en.khai bz ya amat n tak penah cuti ni, aku blk sendiri ja. Kesian nak kacau suh dia hantaq. 

Bila 5hari terperuk tak kuaq umh, dpt blk kg mmg aku balas dendam hbs2an. Merata ceruk alam aku melilau. Budak2 pun seronok kat kg, ramai kwn2 leh main. Depa bebas main pasiaq, halau lembu kambing segala. Mmg best sgt. Tp part plg best sekali ialah....dpt rasa masakan mak yg super duper mabeles hingga jilat siku tu. Mmg tiada tandingan di mana2.




Sayoq keladi mak yg bisa buat aku termimpi2 kesedapannya. Boh lada hitam byk2, bila hirup kuah dia peluh meleleh2 kepanasan. Oiii tak leh tahan, hari ni nak suh mak buat lg. Oh ye, saat entry ni dipublish aku tgh bersenang lenang kat kg sambil mengorder mcm2 suh mak masak.


 sayoq keladi, masak lemak siput sedut, sambai tumis sotong kering, sambai ikan, ayam goreng berempah, ikan tamban....sambal n ulam. Tak bisa diungkap dgn kata2 lg.....sedapnya lahaiiii!! Bertambah sedap bila berkelah mkn ghamai2.


 kenyang makan, ptgnya pulak p lepak2 di dusun derian. Sambil tunggu derian luruh, manfaatkan masa dgn mengail ikan di kolam.


mak.....nun jauh di hujung sana. Semoga mak sentiasa sihat, dipanjangkan usia agar aku dpt lg melalui saat2 indah sebegini.






p/s: Sgt2 risau dgn kesihatan mak....tekanan darah mak naik melambong sampai 270, sapa2 ada petua yg boleh turunkan tekanan darah tinggi....mohon share di sini.











4 comments:

aini hazrina said...

Kak..petua untuk darah tinggi cer try rendam asam keping dengan ayaq suam..pastu minum...kot2 la petua ni leh membantu...

lauk2 tu yang tak menahan tu...
terliuq cek ni haaa...heheheheh

sayuq keladi tak tahan tengok...melelehhhhh!!! heheheh

ina khairina said...

Aini:makasih naa...nti k.ina suh mak try petua tu....yeyyyy hari ni mkn sayoq keladi lg,sila jeles....kehkehkeh

Anak Bapak said...

betoi ina, mak sya pun slalu buat cmtu..
tambahan plak klau esok nak p klinik check darah, kalut minum ayaq asam keping....

ina khairina said...

Anak bapak:ya ka?tq 4 the info

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...