Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Thursday, 7 February 2013

macam-macam makanan

Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara

Khamis baru ni blk kg lg. Tp kali ni blk dgn en.khai sbb keta 1 lg hantaq servis, nak jln jauh nti. Dia blk hantaq aku n ank2 ja sbb jumaat tu dia kena keja. Dok la kami 3 beranak kat kg selama 3hari. Patah kaki hoiii tak leh nak p kemana, dok melangut ja kat umh gosip2 sambil mkn. Yg tu je la keja aku selama 3 hari kat kg. Antara menu2 yg aku n mak masak masa aku kat kg adalah.....



 nasi daging!!tp gambaq nasi lupa nak amik. Gu dgn gulai daging+labu ayaq....mmg peberet aku la. Ni menu hari jumaat.


 acar timun+nenas


 daging rebus


 ayaq asam pekat, melekat, memikat. Hamboii kemain lg bg nama.....


 masak best2 wajib la berkelah ghamai2, panggil sepupu2 dkat umh join sekali


mak aku perangai sebijik arwah ayah, suka menjamu org makan. Sbb tu family aku sentiasa murah rezeki. Lani perangai tu dah turun ke aku, aku pun suka panggil org mai umh mkn2.


nasi daging yg menjadi peberet kami sekeluarga sejak dulu kala lg


pg sabtu mak buat mee goreng basah. Ayaq tangan mak tadak sapa blh lawan kesedapannya.


sabtu tgahri buat masakan kg. Sbbkan aku terlioq sayoq keladi minggu lps punya, minggu ni repeat buat lg. Gu dgn gulai ikan kering, ikan sepat goreng, sambai n ulam timun....dan plg terangkat sbb ada ikan pekasam goreng. Sabtu tu lak rezeki intan n family menjamu selera kat umh mak, gambaq tetamu tak dan nak amik sbb bateri fon hbs, malas pulak nak amik kamera dlm beg.


gulai ikan kering....pun peberet aku jugak. Ehh aku ni apa la yg tak peberet kan?semua pun peberet aku.


sayoq keladi lg....tiap2 minggu mkn sayoq keladi, mak kata blh demam kora nanti.


pekasam ikan puyu. Mak sendiri yg buat pekasam ni, nalaaa punya sedap tatau nak habaq lagu mana! goreng bawang n cabai melaka byk2, mkn panaih2....kalu tadak lauk lain pun takpa dah aihhh. Lps makan nalaaa pulak dok gatai hidung!


lawan pulak dgn ayaq nyok muda.....sejuk ja tekak


ni pulak menu hari isnin, gulai pisang dgn lokan. Ya, aku blk kg lg hari isnin....bwk mak shopping baju nak pakai kenduri umh sedara hari sabtu ni.



Hari ni blk kg lg....yahooooooooooooooo








3 comments:

lieyalatif said...

perghhh kak..mendidih asid perut aku kak oiii tgk menu ko satu2 haahahahaha semua lauk2 kampung tu mmg terbaeeeeeekkkkkk...mmg kalo dok kg boleh mok2 laa lieya kalo camni......

kak, betul tu, kite panggil org kongsi rezeki mmg murah rezeki kite balikkan kak....

-cinta soFiaSafiya- said...

kak oiii hang kejammm nuh...awai pagi dh hidang bijik mata ngan menu-menu sdp nih..........

jom....jom bekelah tepipantai makan menu menu best nihh

TecerWidad said...

Stress baca blog byk gambaq makanan. Hihi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...