Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Wednesday, 20 March 2013

Salji Dalam Rumah

Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara



Kejadian thn lps....almari tv belakang tu baru ja jejak umh aku tak sampai sbln tp dah dinodai dgn debuan2 bedak putih (ada ke bedak kaler len?). Tatau sapa yg mulakan dulu sbb time ni aku tgh sibuk masak kat dapoq tp yg nyata budak 2 ketoi ni mmg sepakat kalu bab2 nak menjahanamkan harta benda. Hbs sebotoi bedak tu depa tuang, bukan takat lemari....sekali dgn tv bermandikan bedak. Ataih lantai dgn badan depa toksah tanya la....gambaq dah membuktikan segala2nya. Menangeh aku tgok, bukan sbb sayangkan bedak tp sebak dan pilu pikiaqkan mcmana la aku nak lap debu2 putih tu. 3-4 kali jugak la puas sapu, lap n mop utk pulihkan keadaan spt sedia kala. Tudiaaa ayat! Kahhhhh....

Tp yg bestnya....depa 2 ni langsung tak reti takut wlpun dah buat salah. Bila tgok muka aku terkejut, digelaknya aku.....ohhh sungguh terasa diri ini dibuli oleh ank sendiri. Si abg siap suh aku amik gambaq boh dlm pesbuk lg, tu yg sempat lg dok buat peace bagai....hamboiii!





Kejadian yg sama berulang lg 2-3minggu lepaih, masih di lokasi n tempat yg sama. Tp hat ni budak aqif punya keja sbb time ni abg tgh tidoq, letih blk sekolah. Berpeluh2 aku nak kemas sbb tetamu otw nak mai umh time ni. Satgi tak pasai2 tetamu bermandikan salji putih ni pulak. Bukan senang nak clearkan bedak ni sbb 1 botoi penuh budak bertuah tu tuang. Aku dah simpan tempat yg selamat dah botoi bedak tu tp nama pun ank bertuah kan....di amiknya bangku n panjat lalu direnjis2 dipilis bedak satu umh! Lani mmg menyampah dah nak beli bedak, pakai la hgpa dua beradik bedak sejuk sudah!









3 comments:

Mimy Hamid said...

hadoi berbabu harum la rumah ko hehehe..

lieyalatif said...

Ya Allah kak!!!! Tepuk dahi aku tgk!!! Kalo aku laa amu pengsan dulu pastu baru bangun balik n kemas hahahahahaha

Tp mmg la kak, akan ade kenangan main bedak tuk setiap budak2...lieya dulu pun penah...skrang anak2 plak buat....adoiyaiiii

nylezz said...

hehehe jenuh la nak lap semua.. tp memang wangi la kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...