Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Tuesday, 2 April 2013

UUM Aku Datang.....Lagi

Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara


Lama sgt rasanya tak jejak UUM. Dulu sblm dok kl rajin jugak menyinggah sana kalu p perlis. Lps pindah blk sini dok mai perlis pun tak penah singgah. Kebetulan jumaat baru ni en.khai bwk jln2 ke Danok (nanti cite lain episod) sbbkan bertolak dr umah pun dah lewat n dia nak singgah solat jumaat, aku amik la kesempatan ajak dia singgah tempat mengaji dulu. Lepak2 kat sana sampai dia selesai solat.







Ada 2thn kot aku tak masuk UUM. Byk sgt dah yg berubah....penuh dgn bangunan2 baru. Kolej semua pun dah lawa2, boh cat baru. DKG (dewan kuliah gugusan) pun dah tukaq jd DPP (tatau maksud apa). Paling sayu, fakulti aku dulu pun (fakulti sains kuantitatif) dah ada bangunan sendiri. Dulu masa zaman aku study, kena kongsi bangunan dgn fakulti lain.




Stop mkn kat cafe kolej Proton. Huhu, nostalgia sungguh cafe ni. Aku ni nama ja dok kolej TNB tp hari2 menapak mkn kat cafe kolej len. Masa pindah dok luaq dulu pun (bukit kachi) time mkn tetap jugak cari cafe kolej proton. Sbb cafe dia mmg terbaik, sedap n plg penting sgt2 murah. Apa yg plg mengejutkan, setelah lbh 8thn aku tinggai UUM...tokey cafe masih lg org yg sama.






Rindu sgt kat kolej TNB ni. 2thn aku menetap di sini, byk kenangan suka duka aku kutip kat sini. Teringat kenangan main mercun masa bulan posa, teringat time kena ligan dgn pakcik UK, teringat kisah2 percintaan dulu....adoiii sebak pulak rasa. Mana nak boleh ulang dah semua kenangan2 tuh, hanya terpahat kukuh di ingatan ja.....jugak di hati.








antara fakulti2 baru...






UUM tunggu....nanti aku dtg lagi!!










3 comments:

Mimy Hamid said...

tempat study lg di kenang..fuyoo budak U ni

noorzie said...

wahhh...sayu nye tgk UUM ni, rindu bangattt...sy pn ex-uum gak, batch 2004-2007 & duk bkt kachi 2...xsbr nk g jenguk2 kt sna hjg thn ni, slps 5thn x jejak ke sna...huhu...

MiYOKO SuKi said...

kak ton penah main mercun masa bln posa ka....lorrr haaiii...perangai sama rupanya....cheq dolu dok main bunga api dlm bilik sampai p.gad mai cari laa....lg satu, dok baling mercun masa p terawih.....hahahaha....suka wat kerja gilaaa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...