Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Friday, 5 July 2013

BBQ Bersama BFF

Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara


Ni kali ke-2 aku berBBQ bersama my BFF zana kat bawah penang bridge. Last minit punya plan ni, mula2 tu ingat nak shopping baju raya kat QB mall pastu nak singgah umh zana kat bukit jambul. Sekali....mcm2 pulak halangan masa otw nak ke penang tu, sudahnya tak jadi pun nak shopping baju raya. Sampai umh zana pun dah maghrib, tepon aku lak bateri kong....no fon dia lak tak ingat, alamat umh lg la aku tatau sbb zana dah janji sampai nanti dia nak turun amik kat bawah. Sekali.....bateri mati, mcmana nak kol habaq kat dia kami dah sampai? Aku dok bajet mmg xdak rezeki la nak jumpa dia wlpun dah sampai bawah kondo dia, dok terbayang2 ayam yg aku perap ada dlm keta tu....uwaaaaaaaaa!

Pastu try buka sim kad aku masuk dlm fon en.khai. Sekali masuk miskol dr zana n awie, laju2 aku kol depa bgtau kami kat bawah. Awie turun nak jemput, sekali.....en.khai dgn ank2 burung pulak hilang!! Arghhhh letih dah aku, mcm2 ujian nak sampai umh zana ni. Sudahnya aku naik umh dia, suh awie cari en.khai n ank2. Lama jugak proses jejak kasih tu, bila dah jumpa kami suh awie n en.khai tunggu kat bawah ja, aku n zana turun bwk brg2 sbb kak ida (kak zana) dah otw p tempat BBQ.





mcm2 menu ada mlm tu, punya melantak sampai perut sengkak! Aku bawak ayam n sosej utk BBQ, lompat tikam utk dessert dan jugak deriyan amik kat kg masa otw nak p penang tu. Kak ida bawak kuih muih, bihun goreng n kopok, mak buyong zana lak mcm2 dia bawak. Ada roti jala, kari ayam, nasi, daging masak kicap, sambal sotong n sayoq campoq.





pemandangan kat sini waktu mlm mmg walaweh cantik! ramai jugak yg berBBQ mlm tu





anak2 burung makan bihun sampai 2 pinggan! mmg peberet depa la bihun goreng


pak ndak awie yg rajin n gigih nyalakan api nak BBQ....urusan bakaq membakaq mmg awie la yg handle semua, tq pak ndak!






 mak buyong dgn anak2 buah








Best sgt bila sesekali berkelah n dpt bersantai mcm ni. Mlm tu sampai umh dekat2 koi 1 pagi. Kami konvoi dgn zana n awie sbb depa terus blk kg kat jitra mlm tu. Lepas raya ni plan nak berkelah n BBQ lg kat pantai pulak.










1 comment:

safiyyah osman said...

Bestnyaaaaa akak..bla la nk merasa bbq suma ni hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...