Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Thursday, 22 August 2013

Raya Pertama

Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara


Raya pertama mcm biasa mmg tak p mana. Nak p umh jiran yg 4 langkah dr umh pun tak sempat. Lps solat raya ja terus umh kena serbu. Mujoq la pg tu aku n mak bangun awai, koi 4pg dah bangun buat kuah mee n siapkan semua bahan2. Kiranya lps solat raya tu mmg siap terhidang dah atas meja, mee rebus, ketupat+rendang dan nasi impit+kuah kacang. Lps aku dah siap2kan diri, siapkan ank2 mai pulak sepupu2 kecik suh mekapkan depa. Kemain lg semua pun nak cantik jelita di pg raya, hehe.

Lps solat tgh siap2 nak p kuboq, umh dah kena serbu. Terpaksa layan tetamu sampai tgahri, sudahnya p kuboq arwah ayah tgh panaih lit2. Blk dr kuboq tetamu dah siap sedia menanti di umh. Tetamu tak putus2 mai sampai la ke mlm. Mlm tu aku dgn mak letih ternganga. Penat tp best, ni la kemeriahan raya yg aku rindukan, yg takkan dpt kalau beraya kat umh mertua.

Raya kedua mmg tutup pintu, awai2 pg aku dah ajak mai p berjalan raya umh sedara mara. Beraya dr pg sampai ke mlm tp gambaq satu habuk pun tadak, punya kalut beraya sampai lupa nak snap2 gambaq. Mlm tu terus blk umh mak ani. Sambung pulak beraya di umh pak2 sedara en.khai.

Raya ketiga pagi2 dah p beraya umh mak sedara en.khai. Lps tu blk kg sat, ada kenduri umh tok sedara aku. Lps tu terus ke kulim beraya umh tok n tok wan jugak semua sedara mara en.khai yg ada di kulim. Dr kulim terus ke gurun umh mak chaq n pak njang aku. Sama la, gambaq langsung tak ingat nak amik.



Ulang tayang gambaq sblm ni.



 menu wajib tiap2 thn, mee rebus gear box









Budak debab ni bertahan pakai jubah 2jam ja. Last2 londeh tinggai spenda, panas katanya maklom la badan bulat.



 Tetamu2 awai ja yg rajin pun aku amik gambaq. Lps tu umh kena serbu tak berenti2, nak pegang kamera pun dah tak larat.












 Cik embon pun mai jugak, tq cik embon sudi beraya kat umh mak kite.




En.khai dgn ank burungnya yg keletihan melayan tetamu. Adik jugak yg bertahan pakai jubah sampai ke ptg, nak jd ustaz azhar idrus katanya, hehe.










1 comment:

Siti Shuhadah said...

sama2 k.ton..sedap mee qebuih kak ton...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...