Daisypath Anniversary tickers

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Monday, 26 August 2013

Tetamu Datang Beraya

Bismillah kata bermula
Assalamualaikum pembuka bicara


Isnin raya ke-5 tu plan asalnya nak ke taiping. Bwk anak2 beraya dgn menatang2 di zoo tp memandangkan ahad sebelumnya masa kami ke penang, nampak jln jem benor nak menuju ke juru...so, postpone dulu la hasrat murni nak ke taiping tu. Bak kata aku kat en.khai, zoo tu bukan nak lari pun...lps2 raya pun boleh p.

Kebetulan kwn sekolah lama msg nak dtg beraya kat umh. Pastu kwn2 lain dr kl pun ada jugak yg sebut nak dtg beraya, maka marilah kita berkumpul beramai2. Nak tunggu open house sabtu dpn tu dah tak sempat, masing2 dah nak blk keyel. So aku buat pra open house je la utk tetamu2 khas ni.

Dah msg kompom dgn semua, maka kelam kabut la laki bini keluaq p pasar. Koi 10 baru gerak dr umh, singgah bekpes apa semua dulu, koi 12 lbh baru sampai umh. Kelam kabut aku bersilat kat dapoq siapkan juadah, sbb dah janji dgn tetamu koi 2 suh mai umh. Aku ni bukan boleh buat keja kalut2, satgi mesti ada yg tak kena. Dlm pada ribut2 tu siap jugak la menu pd hari tersebut, ala menu yg simple2 ja. Mee hailam, ketupat+rendang daging n sagu gula melaka. Kuih raya mmg tak penah ada ye kat umh aku. Tu pun ngam2 hbs masak tetamu sampai, tuan umh tak dan nak bersiap diri pun.




 Menu last minit. Hanya ini yg sempat dihidangkan.



Tetamu pertama kwn sekolah sejak dr form 1, leen. Lps hbs sekolah thn 1998 baru 2 kali aku jumpa leen. Kali pertama 2thn lps dia mai umh aku kat kl, kali kedua raya ni la.






anak dara leen, fifi. Ank teruna tak dpt dikesan, sibuk jd otomen dgn ank2 burung aku.



friend forever...






Tetamu kedua, cikgu zura n Dr.Aznil sekeluarga.



zura ni jiran kg sebelah...ayah dia dgn arwah ayah aku mmg kwn baik, tp haramnya aku tak penah jumpa dia sebelum ni, sudahnya jumpa dlm pesbuk ja.



Fokus gambaq belakang....sungguh mengikut sunnah nabi, mkn hingga menjilat jari....muahaha.






Marissa si wambut cacak!



Geng jahanam style



Tetamu ketiga, bonda Yusnida Yusof n family. Amboii bonda, diam2 ubi berisi nooo. Kehkehkeh.







Auwwww nape perut bonda muncit sgt tu? Byk mkn ketupat n lemang ke? hahaha



Kanda amani n dinda aisyah.



Elok lps bonda sudah makan, titin a.k.a kak bedah pun sampai.









Mak buyong bersama bapak buyong



Tetamu terakhir....kazen aku dr jb yg produktif, mekti. (Tgh tunggu hari nak meletup)



Mak chaq pun ada sekali.






Mak n abah pun mai jugak mlm tu.








Nantikan kisah seterusnya cite tentang open house pd hari raya yg ke-10 di dalam episod akan datang....sementara ada mood nak berblog ni, layankan je la.







No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...